האם האתריום יהפוך למטבע המוביל במקום ביטקוין?

July 25, 2022
|
1 דק'

המיזוג הקרוב שאמור להתרחש בספטמבר 22 יעביר את מנגנון הקונצנזוס הנוכחי של אתריום, Proof-of-work למנגנון החדש, Proof-of-stake.

המיזוג ישנה את המדיניות המוניטרית של אתריום, יהפוך את הרשת ליותר ברת קיימא מבחינה סביבתית.

חוקר האתריום Vivek Raman משוכנע שהמעבר הקרוב ל proof-of-stake יאפשר לאתריום להחליף את הביטקוין ולהפוך לנכס הדיגיטלי הגדול בתעשייה. ראמן טוען שאתריום יהפוך לדפלציוני בעוד שהביטקוין תמיד יהיה אינפלציוני למרות שעם כל halving של ביטקוין שיעור האינפלציה יורד.

מידי יום נכרים 900 ביטקוין, כלומר תמיד קיים לחץ מכירה על ביטקוין מצד כורים שמקבלים רווחים. ללא לחץ קנייה חדש, מחירו של הביטקוין ירד. אם לחץ המכירה ייעלם, המחירים אמורים באופן טבעי לעלות. מידי יום נכרים 14,250 אתריום אולם לאחר המיזוג, הנפקת המטבעות עשויה להפוך לדפלציונית עקב חוסר לחץ מכירה ומנגנון שריפת העמלות שהוצג באוגוסט 2021. המנגנון מגביל את האינפלציה על ידי שריפת חלק מהאתריום ששולמו כעמלות עסקה.

בנוסף אתריום יהפוך לנכס בר קיימא מבחינה כלכלית וסביבתית - ככל הנראה יותר מאשר ביטקוין. לאחר המיזוג צריכת האנרגיה של אתריום תופחת ביותר מ-99%. זה יהפוך את הרשת למקובלת יותר על אנשי איכות הסביבה, רגולטורים וקובעי מדיניות, ולאטרקטיבית יותר עבור משקיעים ותאגידים.

ביטקוין תמיד ישאר proof-of-work ותמיד יצרוך יותר אנרגיה, במיוחד ככל שהפופולאריות שלו תגדל ותחרות הכרייה תגבר.

בעוד שביטקוין ישמור על תפקידו כזהב דיגיטלי, לפי ראמן, לאתריום עדיין יהיה "מרחב אימוץ גדול יותר" כשכבת הבסיס של כלכלת הפיננסים המבוזרים (DeFi).

המיזוג לא יפחית את עמלות העסקאות הגבוהות של אתריום, שהיא עדיין הבעיה העיקרית שמונעת מאתריום  להתרחב. בעיה זו ככל הנראה תפתר על ידי פתרונות של שכבה 2 כדי לתמוך בפעילות המשתמשים.

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואליים הינה מסוכנת ועשויה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הווירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות