מטבעות קריפטו מובילים לשנת 2024

November 9, 2023
|

שנת 2023 הייתה שנת מכריעה בשוק המטבעות המטבעות הדיגיטליים, כמו כל שווקי ההון ומניות הטכנולוגיה, שוק הקריפטו הושפע רבות מעליית האינפלציה והריביות והמדיניות המוניטרית המצמצמת של בנקים מרכזיים ברחבי העולם.

השנה שלפני כן, שנת 2022, הביאה את גובה הריבית האמריקאית וריבית בנק ישראל לשיאים שלא נראו מזה עשרות שנים, ובעת ההלם הראשוני והציפייה להמשך עליות הריבית – שוק הקריפטו חטף מהלומה. לאחר ההלם הראשוני, ועם הציפייה להורדת הילוך מטעם הבנקים המרכזיים להעלות ריבית, לאט ובשקט שוק הקריפטו חזר לצמיחה, שער הביטקוין, נכון לכתיבת שורות אלו עלה ביותר מ 100% מתחילת השנה, מטבעות רבים קפצו בעשרות ומאות אחוזים.

אז מי הם מטבעות הקריפטו המומלצים לשנת 2024 ?

אחת המדדים החשובים שחשוב לעקוב אחריהם בשנה הקרובה הוא שיעורי הריבית באמריקה. השחקנים ש"מזיזים" את השוק בצורה משמעותית הם השחקנים הגדולים – קרנות הון סיכון, קרנות גידור, גופים פיננסים ולא האדם הפרטי. לכן המשוואה תהיה כזו: אם תהיינה ציפיות לירידת ריבית – השחקנים הגדולים ירשו לעצמם ללכת לכיוונים ספקולטיביים יותר, אך אם לא הם ילכו אל עבר המטבעות בעלי היכולות הפונדמנטליות הטובות ביותר.

במאמר הזה נציין את המטבעות הדיגיטליים שהכי מעניינים את האנליסטים בשנת 2024, ננתח מדוע דווקא הם עשויים להצליח? באיזה תרחיש הם יכשלו? ומי יכול להיות מטבע הקריפטו עם הביצועים הטובים ביותר לשנת 2024?

מתחילים.

Bitcoin - ביטקוין (BTC)

רבים מדלגים כשהם שומעים על הביטקוין כמטבע מומלץ או מוביל, מתוך ציפייה למצוא מטבע עסיסי וחדש, אך חשוב להכיר – הביטקוין הוא מטבע עם פוטנציאל גבוה ביותר לשנת 2024, למעשה בעינינו הביטקוין הוא "מטבע חובה" בתיק מטבעות הקריפטו שלכם.

הסיבות שביטקוין הוא מטבע מומלץ לשנת 2024:

1. הביטקוין נוצר בצורה כזו שהכורים, אלו המקדישים את כוח המחשוב לצורך עיבוד ואימות העסקאות, יתוגמלו במטבעות BTC. אחת לארבע שנים, התגמול של הכורים נתחתך בחצי בדיוק. כשהושק הביטקוין – אי שם ב 2008 התגמול עבור כל כריה היה 50 מטבעות BTC.

באפריל 2024 צפוי לקרות אירוע החצייה (Halving), זהו אירוע מיוחד המציין את הרגע שבו התגמול על כריית ביטקוין פוחת. השנה – התגמול לכורי הביטקוין ייחתך מ 6.25 מטבעות על כל כרייה של בלוק, ל  3.125 מטבעות בלבד.

ומדוע זה חשוב? מכיוון שככל ש"קשה" יותר לייצר נכס, ככל שהוא "נדיר" יותר, כך ערכו עשוי להיות גדול יותר. וזה יכול להתבטא בשער הביטקוין. יתרה מכך, העלות של ייצור ביטקוין עבור הכורים תהיה גבוהה יותר ותגיע לאזור ה 40k$, עלות הכרייה בדרך כלל מציבה רף תחתון למחיר הביטקוין, אם היא נשברה לא מעט פעמים.

אירוע החצייה - התגמול לכורים פוחת

2. הנפקת ETF spot - מנהלת הנכסים מהגדולות בעולם: BlackRock רשמה את הסימול IBTC כהכנה לאישורה של קרן הסל.

BlackRock הגישה בקשה לאישור קרן סל כבר בחודש יוני, ועם רזומה של 575 מתוך 576 בקשות מאושרות למכשירים פיננסיים ע"י הרשות לניירות ערך בארה"ב – היא צפויה להיות מהגופים הראשונים שיקבלו אישור.

אחרי שהיא תיצור את התקדים, הצפי כמובן הוא שתגיע מפולת של גופים נוספים על קרנות סל עוקבות ביטקוין. כל זה יכניס כסף חדש לשוק הקריפטו, כאלו שלא מעוניינים לקנות ארנק קר ולסחור דרך בורסות קריפטו שונות.

אולי אפילו חלקים קטנים ככל שיהיו, מכספי הפנסיה העצומים של העולם יכולים לזרום אל לקרנות הסל הללו.

Ethereum - איתריום (ETH)

איתריום הוא ביתם הבלתי מעורער של אלפי אפליקציות מבוזרות. זוהי הרשת עם הקהילה הגדולה ביותר, שבה מושקעת אנרגיה עצומה בשדרוג ופיתוח על הרשת של איתריום.

בתפקידו כ"בסיס" לחלק כל כך גדול מהעולם המבוזר, המטבע איתריום הוא תמיד מהראשונים להנות מכניסת כסף חדש לשוק המטבעות הדיגיטליים, לפעמים מסיבות טכניות – כדי לקנות מטבעות אחרים חייב לעבור דרכו, אבל לרוב זה מגודל הפופולריות של הרשת.

רשת האתריום צפויה לעבור עדכון נוסף ברבעון הראשון של 2024, עדכון Cancun שיביא איתו שיפורים משמעותיים באמצעות הפחתה משמעותית של העמלות ב – layer 2 . מעניין לראות כיצד יתפתח הסנטימנט בנושא הזה, העדכון האחרון דובר רבות והביא לעלייה בערכו של המטבע.

Ripple - ריפל (XRP)

Ripple מנפיקת המטבע XRP חוותה גל של ניצחונות משפטיים באחת מפרשות הקריפטו היותר נעקבות. השופטת אנליסה טורז, קבעה כי כל המסחר שנעשה בזירות מסחר (בורסות קריפטו) במטבעות ה-XRP לא מהווה הצעת ני"ע על ידי החברה. ובכך נקבע תקדים חשוב לגבי הצעת מטבעות דיגיטליים

המטבע, השואף להחליף את מערכת התשלומים המסורתית ופעולות אשר מבוצעות על ידי המוסדות הפיננסיים על בסיס יום יומי, המטבע הוקם על ידי Ripple Labs Inc על מנת להוות תשובה לחוסר היעלות במערכות הפיננסיות הנוכחיות כמו מערכת SWIFT. המטבע אמנם ניחן בריכוזיות גבוהה (חסרון) אך מהירות ויכולות עיבוד עסקאות גבוהה במיוחד.

למרות הניצחונות המשפטיים, החשדנות כלפי עולם הקריפטו הייתה ותישאר. איננו מצפים לראות את עולם הבנקאות נפתח בפני הפרויקט ומתחיל לשלב מוצריה במערכות הבנקאות העולמיות. לכן ככל שישנה אופטימיות לגבי הפרויקט – יש להתייחס אליה בזהירות.

Chainlink - צ'יינלינק (LINK)

מטבע האורקל הגדול בעולם, וגם אחד המטבעות החשובים ביותר בכל תעשיית הבלוקצ'יין. המטבע נועד עם מטרה אחת: לחבר בין עולם הבלוקצ'יין לבין העולם החיצון. לחבר את הבנקאות, אל הבלוקצ'יין, לחבר את המידע האינסופי שבחוץ אל הבלוקצ'יין.

המטבע מחזיק בכמה מהשותפויות האסטרטגיות המעניינות ביותר בשוק הקריפטו, ביניהם תאגיד הנאמנות והסליקה לפקדונות (DTCC) חברה אמריקאית לשירותים פיננסיים המבצעת החלפת ניירות ערך בשם קונים ומוכרים ומתפקדת כמאגר ניירות ערך מרכזי על ידי מתן משמורת מרכזית של ניירות ערך.

בשנת 2011, DTCC טיפלה ברוב המכריע של עסקאות ניירות ערך בארצות הברית בערך קרוב ל-1.7 קוודריליון $ ברחבי העולם, מה שהופך אותה ללא ספק למעבד הערך הפיננסי הגבוה ביותר בעולם.

עוד שותפות מעניינת של צ'יינלינק הוא עם חברת Vodafone חברת התקשורת הבינלאומית. זרוע ה -DAB  של החברה העוסקת בפיתוח IOT (אינטרנט של הדברים) משתפת פעולה עם chainlink לתעבורת מידע ותיעוד על הבלוקצ'יין.

Maker DAO - מייקר דאו (MKR)

Maker המוכר כאחד מהארגונים האוטונומיים הוותיקים ביותר, הוא גם אחד ממציאי תחום ה – DeFi, הארגון מוכר בשל יצירת המטבע היציב DAI (מטבע צמוד דולר מבוזר), וביצירת מערכת ההלוואות המבוזרות מהגדולות ביותר בשוק הקריפטו.

נכון לכתיבת שורות אלו המטבע MKR עלה ביותר מ 160% מתחילת 2023, והפלטפורמה שומרת על מקומה בעלת ה TVL (כמות כספים נעולים בפרוטוקול) השלישי בגודלו בשוק. למעשה, מייקר דאו הוא אחד מיצרני העמלות הגדולים ביותר בשוק.  

הנושא המעניין הוא החיבור והשימושים של המטבע לעולם האמיתי. כ 80% מההכנסות של הארגון המבוזר הגיעו מ "Real World Assets" כלומר מייצוג על הבלוקצ'יין של נכסים הקיימים בעולם האמיתי ובכלכלה המסורתית – החל מאגח"ים ונדל"ן.

זוהי הרשימה של חמשת המטבעות המומלצים לשנת 2024 של פרוקסיביט. המטבעות הללו מהווים עמודי תווך בכלכלת הבלוקצ'יין החדשה, הם פורצי דרך בטכנולוגיה, בעלי שימוש אמיתי וערך. ביטקוין ואיתריום עדיין מרכיב חובה בכל תיק קריפטו, ולכך אנו מוסיפים את המטבע צ'יינלינק המגיע מעולם האורקלים (Oracle), המטבע ריפל, בזכות הניצחונות המשפטיים הרבים ואת המטבע Maker DAO אחד מיצרני העמלות הגדולים ביותר בשוק המטבעות הדיגיטליים. ועדיין, אחד הדברים היותר חשובים לתיק השקעות הקריפטו שלכם הוא הגיוון בין מטבעות גדולים ומבוססים למטבעות בשווי שוק נמוך יותר ועם פוטנציאל צמיחה גבוה יותר. לכן בנו את תיק ההשקעות שלכם בצורה המתאימה לכם, ע"פ מחקר שביצעם בעצמכם. וכמובן, כל מה שנכתב במאמר זה אינו עצה כלכלית.

אם ברצונכם להשקיע בקריפטו או אפילו לבנות תיק השקעות קריפטו מקצועי, אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון: 073-3701564


דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואליים הינה מסוכנת ועשויה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הווירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.