עליות בשוק הקריפטו – סיבות ומבט לעתיד

February 10, 2022
|
7 דק׳

שוק המטבעות הדיגיטליים חווה תנועה מתקנת כלפי מעלה , ביטקוין (BTC) המטבע המוביל בשוק –נמצא במחיר של 44,017$ נכון לכתיבת שורות אלו והשלים עלייה של כ – 20%, ממחיר של 36,500 שתועד רק לפני שבוע ימים.

עיני משקיעי הטווח הקצר והסוחרים נשואות אל עבר אזור ההתנגדות הא שקיים באזור ה – 44,000$ , הציפייה היא שאם המצב בשווקים הכללים (ובעיקר סקטור הטכנולוגיה) יראה טוב בימים הקרובים נוכל לפרוץ את אזור ההתנגדות כלפי מעלה, גם אם נראה מימושים של סוחרי טווח-קצר.

ההנחה היא שספק רב שהקונים שרכשו בנקודות הנמוכות יותר בשבועיים האחרונים (במחירים 34,000-36,000) ביצעו קניות אלו רק על מנת למכור באזורים של 39,000-40,000 דולרים. הנחה זו כמובן רלוונטית בהתייחס לסוחרי הטווח בינוני ולא משקיעי ארוכי טווח שקנו במחיר נמוך לשם צבירה הנכס.

בהנחה שהפריצה כלפי מעלה לא תקרה קו ההתנגדות שיתן כיוון מנחה לשוק בימים הקרובים נצפה באזור 39,000$.


ניתוחי הנזלות ופעילות סוחרים

ביום שישי האחרון (4 פברואר 2022) הביטקוין השלים עלייה של כמעט 12% וגרם להנזלות משמעותיות בקרב הסוחרים הפסימיים שביצעו פקודות שורט (short).

ע"פ נתוני אתר  coinglass שבוחן נתוני on-chain גובה ההנזלות ביום שישי האחרון  לבדו הגיע לכ- 100 מיליון דולרים.  כאשר כל השבוע האחרון הסתכם ביותר מ 280 מיליון דולרים של הנזלות.

הנזלות אלו מתרחשות כאשר בורסה סוגרת את פוזיציה ממונפת של סוחר כמנגנון בטיחות עקב אובדן חלקי או מלא של הפוזיציה בהתאם לכמות הביטחונות של הסוחר. מדובר בתופעה שקוראת לרוב במסחר בחוזים עתידים על נכסי קריפטו שמתאפיינים במינוף גבוה במיוחד.


AltCoins – איתריום מזנק וshiba-inu  טס 45%

Shiba-inu המטבע שהפך פופולרי בזכות היותו מושתת על גזע כלבים ומאז מיצב את עצמו בעשרים הראשונים בבחינת שווי השוק – טס כ 45% כלפי מעלה ביומיים בלבד. העלייה במטבע בעל רקע פונדמנטלי נמוך שכזה מעידה על אופטימיות מסוימת בשוק, וההנחה היא שהושפעה לא מעט בזכות הודעת צוות הפיתוח של Shiba-Inu על שיתוף פעולה צפוי עם חברת המזון המהיר wellly's – רשת מזון מהיר ובורגרים.

השותפות כוללת עיצוב ומיתוג מחדש של חנויות הרשת כאשר במרכז העניינים יהיה Shiba-Inu , בצורת תמונות ומוצרים למכירה ואף הנפקת NFT ללקוחות הקשורים למטבע. הצוות גם חשף שלקוחות יכולים 'לשרוף' SHIB (הוצאת מטבעות מסירקולציה) עם הרכישות שלהם. מנגנון ה'שריפה' ייושם בקרוב ופרטים נוספים עליו יפורסמו בקרוב.

התוספת החדשה של Welly's למערכת האקולוגית של Shiba Inu מבוססת "בחיים האמיתיים" ולא על מדיה חברתית. הפיתוח יגרום לאדם ממוצע לזהות מה זה Shiba Inu ומה הוא מייצג. הגעה לקהל המיינסטרים, למרחקים, מגבירה את סיכויי המטבע להשאר בתודעה, למרות היותו meme-coin .

איתריום (ETH) , המטבע השני בגודלו בשוק ומוביל ה-Altcoins חווה גם הוא שבוע מעודד, ובעוד היותו קרוב ל2000$ רק לפני שבועיים הוא הגיע נכון לכתיבת שורות אלו ל 3100$ והשלים עלייה של יותר מ 16% בשבוע האחרון בלבד.

במבט טכני, איתריום נפגש באזור התנגדות פסיכולוגי במחיר 3150$ לערך, שכולל פגישה של קו התנגדות ופגישה על  EMA(ממוצע נע אקספוננציאלי- ששם דגש יותר על תנועות מחיר אחרונות).


לסיכום

הזהירות בקרב סוחרים ומשקיעים עדיין מורגשת הן ברצון של סוחרים להשתמש במינופים מוגברים (funding rate) והן בסנטימנט החברתי. עם זאת יש לא מעט אופטימיות שמוגדרת כזהירה בטווח הקצר בקרב המשקיעים ובמיוחד בקרב משקיעי הטווח הארוך.

אסף אלמליח אנליסט קריפטו פיננסי בכיר ב – Proxibit

דיסקליימר
החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואלים הינה מסוכנת ועשוייה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הוירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.