HyFi: לא מבוזר ולא ריכוזי – חברות הקריפטו משנות כיוון

July 13, 2022
|
3 דקות

הטלטלה האחרונה בשוק בעולם הכלכלה המבוזרת DeFi חשפה חוסר בגרות ממשית בטכנולוגיה שמעוניינת לשנות את השירותים הבנקאים כפי שאנו מכירים אותם.

קריסת המודלים הכלכליים של LUNA ו- Celsius אילצה רגולטורים ברחבי העולם לשוב ולמצוא דרכים להחיל רגולציה מסוימת על התחום, אך בעוד גלגלי הרגולציה החלו לפעול - הם ידועים כאיטיים במיוחד וחברות רבות כבר מחפשות פתרונות שיוכלו לנצל את הטכנולוגיות פורצות הדרך שמציע עולם ה – DeFi ולשלב אותן עם שליטה ריכוזית מסוימת שמאפשרת ניטור מוקפד יותר והגנה טובה יותר על המשקיעים.

הפתרון המסתמן הוא שילוב בין הכלכלה המבוזרת (DeFi) ולכלכלה הריכוזית (CeFi) או בקיצור HyFi (hybrid finance). החזון של כלכלה היברידית זו הוא לספק תשתית לשוק דיגיטלי-היברידי עם יכולות פעולה במספר רב של בלוקצ'יינים שונים והתממשקות למערכות מסורתיות כדי להבטיח גישה מגובשת, חוקית וברורה יותר.

בימים האחרונים התפרסם דיווח על עסקה בין בנק ING ההולנדי לבין חברת תוכנה בשם GMEX ,בעסקה זו רכשה GMEX מהבנק את "Pyctor" – פתרון לניהול נכסים דיגיטליים שנרכש במיליוני דולרים.

הירנדר מיסרה, מנכ"ל GMEX טען כי עסקה זו "נועדה לגשר על הפער בין הכלכלה המבוזרת לכלכלה הריכוזית", והסביר כי מוצר ניהול נכסים של מטבעות דיגיטליים שנבנה ע"י בנק עבור בנקים הוא מוצר חובה בדרך לשילוב המדויק בין DeFi ל CeFi.ל Pyctor יש גם יכולות רבות בתחום הציות – הוא כולל מרכיבים של מניעת הלבנת הון בתקנים בינלאומיים.

ING הוא בנק פורץ דרך בתחום ה DeFi, את Pyctor החלו לפתח כבר ב 2019, ובדרך שיתפו פעולה עם כמה מהבנקים הגדולים בעולם, ביניהם UBS ו Citi. במהלך השנה האחרונה עומל הבנק על פלפורמת DeFi להלוואות P2P (עמית לעמית) וזאת בשיתוף פעולה עם הרשות המפקחת ההולנדית על פיננסים.

הטכנולוגיה קיימת ובעלת פוטנציאל עצום. ה HyFi יכול להציע פתרונות ממשיים כפי שעושים ב ING ולהבטיח תשואה דו ספרתית על נעילת כספים ב stake.