להבין NFT - הערך הכלכלי האמיתי של אסימון חסר תחליף

April 3, 2023
|
5 דק'

בשנים האחרונות, Non-Fungible Tokens (NFTs) כבשו את עולם האמנות בסערה, כותרות צצו בכל מקום על מכירת יצירות אמנות דיגיטליות במיליוני דולרים. NFTs הם נכסים דיגיטליים ייחודיים הקיימים ברשת בלוקצ'יין, כגון רשת Ethereum (ולאחרונה גם ברשת הביטקוין), ומספקים הוכחה לבעלות ואותנטיות של תוכן דיגיטלי. עם זאת, NFT אינם מוגבלים רק לעולם האמנות, יש להם מגוון רחב של יישומים בתעשיות שונות, מגיימינג ועד נדל"ן. במאמר זה, נציג את השימושים השונים של NFTs מעבר לתמונות ואומנות.

תעשיית המשחקים:

תעשיית המשחקים הייתה אחת התעשיות הפעילות ביותר באימוץ והטמעה של NFTs. פריטים במשחק כגון כלי נשק, ביגוד לדמות ויכולות (Skills) של הדמות נמכרים כעת כנכסים דיגיטליים ייחודיים, המאפשרים לשחקנים לסחור בהם ולהרוויח כסף אמיתי בתמורה. הרעיון של "בעלות" בעולם המשחקים תמיד היה גורם משמעותי בחוויית המשחק, ומכשירי NFT מספקים רמה חדשה של ייחודיות וערך לנכסים דיגיטליים אלה.

בצורה המסורתית, שחקנים היו מקדישים שעות, ימים ואפילו חודשים בבניית האוספים שלהם במשחק, בידיעה שייאבדו את הכל אם שרתי המשחק ייסגרו או אם החברה תפשוט רגל או אפילו אם רק שכחו את הסיסמא למשתמש שלהם. עם NFTs, שחקנים יכולים להחזיק את הפריטים שלהם ללא תלות במשחק עצמו, הם יוכלו להעביר אותם בין משחקים או פלטפורמות, ואפילו למכור אותם לשחקנים אחרים. זה נותן לשחקנים תחושת השקעה וערך בחוויית המשחק שלהם, מה שהופך את חוויות המשחק לסוחפת ומהנה יותר.

NFTs מיטיבים גם עם מפתחי המשחקים. בעבר, מפתחי משחקים היו מייצרים רווח מהמשחקים שלהם משלושה מקורות הכנסה: רכישות בתוך המשחק, מנויים ופרסום.

עם NFTs, מפתחי משחקים יכולים כעת ליצור פריטים ייחודיים ופריטים במהדורה מוגבלת ששחקנים יכולים לרכוש כנכסים דיגיטליים, ולספק זרם הכנסה חדש. יתרה מכך, NFTs מאפשרים למפתחים להרוויח תמלוגים על מכירות משניות של הנכסים הדיגיטליים שלהם, מה שמגדיל עוד יותר את פוטנציאל ההכנסות שלהם.

NFTs במשחקים הובילו גם להופעתם של מודלים עסקיים חדשים. משחקים מבוססי בלוקצ'יין, שבהם משתמשים במכשירי NFT כנכסים במשחק, הפכו פופולריים יותר ויותר. משחקים אלו פועלים ברשת מבוזרת, המאפשרת לשחקנים להחזיק בנכסים הדיגיטליים שלהם ולשלוט בכלכלת המשחק. משחקים אלו מציעים רמה חדשה של שקיפות והוגנות בתעשיית המשחקים, מכיוון ששחקנים יכולים לאמת את האותנטיות והבעלות של הנכסים והעסקאות שלהם.

עם כניסת NFTs לתעשיית המשחקים נוצרת רמה חדשה של ייחודיות, ערך ובעלות על פריטים במשחק. ה NFTs מציעים זרמי הכנסה חדשים למפתחים, חוויות משחק משופרת לשחקנים, ואפילו מאפשרים יצירת מודלים עסקיים חדשים. ל-NFT יש פוטנציאל לשנות את תעשיית המשחקים ולחולל בה מהפכה מהיסוד.

שילוב הטכנולוגיה בעולמות המשחקים - מהפכה בתעשיית הגיימינג

תעשיית המוזיקה והבידור:

תעשיית המוזיקה והבידור היא תחום נוסף שבו מיושמים NFTs עם יתרונות פוטנציאליים משמעותיים. אחד ממקרי השימוש העיקריים עבור NFTs בתעשיית המוזיקה הוא בעלות ומכירה של פריטי אספנות דיגיטליים, כגון כרטיסים להופעות, סחורה ומזכרות מוזיקליות. ניתן להטביע פריטים אלה כ-NFTs ייחודיים הניתנים לאימות, המספקים רמה חדשה של אותנטיות וערך למעריצים.

NFTs בתעשיית המוזיקה מציעים גם זרם הכנסה חדש עבור אמנים ויוצרים. עם NFTs, אמנים יכולים ליצור ולמכור נכסים דיגיטליים ייחודיים, כגון שירים (או חלקים משירים) שלא פורסמו, סחורה בלעדית ואפילו גישה לחוויות VIP. ניתן למכור נכסים אלו ישירות למעריצים ללא מתווכים (כמו חברות התקליטים או שירותי סטרימינג) מה שייתן לאומנים את האופציה לקבל נתח משמעותי יותר מההכנסות שנוצרו מעבודתם.

מקרה שימוש נוסף עבור NFTs בתעשיית המוזיקה הוא רישוי זכויות מוזיקה. עם NFTs, ניתן לבצע דיגיטציה של זכויות מוזיקה, לאמת ולמכור כנכסים דיגיטליים ייחודיים. זה מאפשר לאומנים ולבעלי זכויות לשלוט בהפצה ובשימוש במוזיקה שלהם, להבטיח שהם מקבלים פיצוי הוגן, ואולי אפילו להרוויח תמלוגים על מכירות משניות של זכויות המוזיקה שלהם.

יתר על כן, NFTs בתעשיית הבידור אינם מוגבלים למוזיקה. צורות אחרות של מדיה דיגיטלית, כגון סרטים, תוכניות טלוויזיה ואמנות, יכולות להיות מוטבעות גם כ-NFTs. זה פותח בפני אמנים, יוצרים ומפיקים עולם חדש של הזדמנויות לייצר רווחים מעבודתם ולבסס רמה חדשה של בעלות וערך עבור הנכסים הדיגיטליים שלהם.

לסיכום, NFTs בתעשיית המוזיקה והבידור מציעים רמה חדשה של בעלות, אותנטיות וזרמי הכנסה עבור אמנים, יוצרים ומעריצים. הם מאפשרים יצירה ומכירה של נכסים דיגיטליים ייחודיים, כגון כרטיסים להופעות, סחורה בלעדית וזכויות מוזיקה, תוך שהם מאפשרים לאומנים לשמור על שליטה על ההפצה והשימוש ביצירותיהם. עם היתרונות הפוטנציאליים שמביאים NFTs, ברור שיש להם תפקיד משמעותי בעתיד של תעשיית המוזיקה והבידור.

תעשיית הנדל"ן:

תעשיית הנדל"ן היא תחום נוסף שבו ל NFTs עשויה להיות השפעה משמעותית. למעשה, נוצרה דרך חדשה לבצע עסקאות והשקעה בנכסים. NFTs מציעים מספר יתרונות לתעשיית הנדל"ן, כולל בעלות חלקית, שקיפות ואימות של בעלות על נכס.

באמצעות NFTs, ניתן לבצע דיגיטציה של נכסי נדל"ן, מה שמאפשר יצירת בעלות חלקית. המשמעות היא שבמקום לקנות נכס שלם, המשקיעים יכולים לרכוש חלק ממנו, מה שיאפשר להם להשקיע בנכסים בעלי ערך גבוה מבלי להתחייב לסכומי כסף גבוהים. בעלות חלקית גם מקלה על המשקיעים לגוון את תיקי ההשקעות שלהם ולהשקיע במספר נכסים, לפזר את הסיכון שלהם ולהגדיל את התשואות.

NFTs בענף הנדל"ן מציעים גם שקיפות ואימות של בעלות על נכס. עם NFTs, ניתן לאמת בעלות על נכס באמצעות רשת מבוזרת, המאפשרת עסקאות נכס מאובטחות ושקופות. NFTs יכולים גם להקל על חוזים חכמים, אשר הופכים את העברת הבעלות על הנכס לאוטומטית, מפחיתים את עלויות העסקאות ומבטלים את הצורך במתווכים, כגון עורכי דין או סוכני נדל"ן.

יתרה מכך, ניתן להשתמש ב-NFT ליצירת נכסים דיגיטליים ייחודיים ובעלי ערך הקשורים לנכסי נדל"ן, כגון סיורים וירטואליים, מודלים תלת מימדיים וחוויות מציאות רבודה. ניתן למכור נכסים דיגיטליים אלה כ-NFTs ייחודיים, המספקים זרמי הכנסה חדשים לבעלי נכסים ולמשקיעים.

אם לסכם במספר מילים, NFTs מציעים מספר יתרונות פוטנציאליים לתעשיית הנדל"ן, כולל בעלות חלקית, שקיפות, אימות וזרמים חדשים של הכנסה. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, ל-NFT יש פוטנציאל לחולל מהפכה בדרך שבה אנו מבצעים עסקאות בעולם הנדל"ן, ולהפוך שוק זה לנגיש, שקוף ויעיל יותר.

תעשיית הספורט:

תעשיית הספורט היא תחום נוסף שבו NFTs מתחילים להשפיע. אחד השימושים העיקריים של NFTs בתעשיית הספורט הוא בעלות ומסחר של פריטי אספנות, כגון קלפי משחק, חולצות משחק ומזכרות אחרות. NFTs מציעים רמה חדשה של אותנטיות וערך לפריטים אלה, ומאפשרים למעריצים להחזיק ולסחור בנכסים דיגיטליים ייחודיים הניתנים לאימות.

NFTs בתעשיית הספורט מציעים גם זרמי הכנסה חדשים עבור ספורטאים וקבוצות. עם NFTs, ספורטאים יכולים ליצור ולמכור נכסים דיגיטליים ייחודיים, כגון הוצאת מהדורות מוגבלות של פריטי אספנות ואפילו גישה לאירועי VIP. ניתן למכור נכסים אלו ישירות לאוהדים ללא מתווכים, ולספק לספורטאים ולקבוצות נתח משמעותי יותר מההכנסות שנוצרו מקהל האוהדים שלהם.

מקרה שימוש נוסף עבור NFTs בתעשיית הספורט הוא יצירת הזדמנויות להגברת המעורבות של האוהדים. קבוצות ספורט יכולות ליצור חוויות אינטראקטיביות למעריצים, כגון מפגשים וברכות וירטואליות וגישה לתוכן "מאחורי הקלעים". ניתן למכור חוויות אלו כ-NFTs ייחודיים הניתנים לאימות, המספקים לאוהדים גישה בלעדית לקבוצות ולספורטאים האהובים עליהם (נניח כרטיס VIP לחברות במועדון).

יתר על כן, ניתן להשתמש ב-NFT ליצירת גרסאות דיגיטליות של פריטי אספנות ספורט, כגון כרטיסי מסחר וחתימות. ניתן למכור פריטי אספנות דיגיטליים אלה כ-NFTs ייחודיים הניתנים לאימות, המספקים רמה חדשה של אותנטיות וערך למזכרות ספורט.

זהות דיגיטלית:

זהות דיגיטלית היא תחום נוסף שבו NFTs עשויים לתפוס נתח שוק רחב. NFTs מציעים דרך חדשה לאימות ולאמת זהות דיגיטלית, אשר הופכת חשובה יותר ויותר בעולם הדיגיטלי של היום.

באמצעות NFTs, אנשים יכולים ליצור זהויות דיגיטליות ייחודיות הניתנות לאימות המאוחסנות ברשת מבוזרת, מה שמאפשר אימות זהות מאובטח ושקוף. זה יכול להיות שימושי במיוחד בתעשיות הדורשות אימות זהות חזק, כגון פיננסים, שירותי בריאות וממשל.

ניתן להשתמש ב-NFT גם ליצירת דרכונים דיגיטליים או צורות זיהוי אחרות, המספקים רמה חדשה של אבטחה ואותנטיות למסמכי זהות. ניתן לאמת דרכונים דיגיטליים באמצעות רשת מבוזרת, מה שהופך אותם עמידים בפני שיבוש או זיוף.

מקרה שימוש נוסף עבור NFTs במרחב הזהות הדיגיטלית הוא יצירת חשבונות מדיה חברתית מאומתים. עם NFTs, פלטפורמות מדיה חברתית יכולות ליצור NFTs ייחודיות הניתנות לאימות המשויכות לחשבונות משתמש ספציפיים. זה יכול לעזור להילחם בבעיות כמו חשבונות מזויפים, גניבת זהות ומניפולציה של מדיה חברתית.

יתר על כן, ניתן להשתמש ב-NFT ליצירת תגים או אישורים דיגיטליים, המספקים דרך חדשה לאמת את הכישורים, הידע או ההישגים של אדם. זה יכול להיות שימושי במיוחד בתעשיות כמו חינוך או הכשרה מקצועית, שבהם משתמשים בדרך כלל בתעודות ובתגים כדי להפגין בקיאות.

NFT יהווה נדבך משמעותי במערך הזהות הדיגיטלית

לסיכום:

ל-NFT יש פוטנציאל לחולל מהפכה בתעשיות רבות על ידי מתן דרך חדשה לייצג בעלות ואותנטיות של נכסים דיגיטליים. בעוד שעולם האמנות היה מוקד תשומת הלב הרבה סביב NFTs, הערך הכלכלי האמיתי טמון בפוטנציאל שלהם ליצור זרמי הכנסה חדשים, להפחית את עלויות העסקאות ולשפר יעילות ואבטחה בתעשיות שונות. מגיימינג לנדל"ן, מוזיקה, ספורט ועוד.. הNFTs מציעים פתרון ייחודי שיש לו פוטנציאל לשנות את הדרך בה תופסים את המושג "בעלות" בכל כך הרבה תחומים.

אם אתם מעוניינים להשקיע בנכסים דיגיטליים, פרוקסיביט הינו בית ההשקעות הראשון בישראל לנכסים דיגיטליים, המספק פתרון של 360 מעלות למשקיע. פרוקסיביט מנהלת תיק מטבעות מותאם אישית, שומרת את המטבעות ומציעה שירותי ניכוי מס. השקעה בנכסים דיגיטליים יכולה להיות דרך מצוינת לגוון את תיק ההשקעות שלך ולנצל את הפוטנציאל ההולך וגדל של טכנולוגיית הבלוקצ'יין.

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואליים הינה מסוכנת ועשויה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הווירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.