ארנק טרזור Trezor - על השימושים והיתרונות

September 10, 2023
|
5 דק'

בעיקרון, כל מי שמעוניין להתחיל להשקיע ולסחור בעולם הקריפטו, צריך להחזיק ארנק דיגיטלי קר או חם שעליו שמורים המטבעות. עם זאת, אנשים הבוחרים להשקיע דרך פרוקסיביט אינם נדרשים להחזיק ארנק דיגיטלי מכל סוג, מאחר שאנו מספקים מענה למסחר עם רמת האבטחה הגבוהה ביותר. אם בכל זאת תחליטו לרכוש ארנק חומרה, לפניכם מספר עובדות והמלצות שכדאי להכיר, בדגש על ארנק טרזור המיוצר על ידי חברת SatoshiLabs.

מהו ארנק קר ומדוע הוא בטוח יותר מארנק חם

לפני שנדבר על קניית ארנק קר בואו נבין מהם בכלל ארנקים דיגיטליים. אז ארנק דיגיטלי הוא 'מקום' בו מאוחסנים המטבעות הדיגיטליים שאתם קונים, בין אם מדובר במכשיר פיזי או בתוכנה. כלומר, הוא דומה עקרונית לחשבון בבנק רק שהפעם אין בנק העומד ומתווך בין הכסף שלכם וביניכם.

על מנת להפעיל ולאבטח את הארנק צריך מפתח ציבורי ומפתח פרטי. המפתח הציבור בנוי מ- 64 אותיות ומספרים, לרוב צירוף של 12 עד 24 מילים של הצפנה, ואילו המפתח הפרטי הוא הסיסמא שלכם. את הסיסמא בדרך כלל קל לזכור אבל בכל זאת כדאי לרשום אותה ולהסתיר במקום שאחרים לא יוכלו לראות, מפני שאם יגנבו אותה יוכלו להיכנס אל הארנק שלכם ולבצע פעולות. את המפתח הציבורי הארוך כמעט אף אחד לא יכול לזכור, וגם לא כדאי לנסות, כי אם תשכחו אותו ייתכן שתאבדו את הגישה אל הכסף. אז כתבו את המפתח הציבורי והסתירו אותו במקום שאיש אינו מכיר.

מעבר לכך, הארנקים הדיגיטליים נבדלים זה מזה בשורה ארוכה של היבטים, החל בסוגי המטבעות שניתן לשמור עליהם, דרך הפעולות, רמת האבטחה, העלויות ועוד. אבל ההבדל המרכזי הוא בין ארנק קר לארנק חם. ארנקים קרים הם בעצם חומרה שנראית כמו דיסק און קי ולכן מרבית הזמן מנותקת מהרשת. מסיבה זו הם מוגנים בהרבה מפני גניבות ופריצות של האקרים בהשוואה לארנקים חמים המחוברים תדיר לרשת. מכאן שארנקים קרים מתאימים לכל מי שמחזיק סכומים של כמה אלפי שקלים ומעלה, ומעוניין להשקיע לטווח הבינוני והארוך.

אם כן, ארנק קר הוא ללא ספק הבחירה הנכונה למי שרוצה אבטחה טובה לכספו. עם זאת, ראוי לזכור שיש לו גם מספר חסרונות. קודם כל, בניגוד לחלק גדול מהארנקים החמים, קניית ארנק קר כרוכה בעלויות של כמה מאות שקלים לפחות. שנית, התפעול של ארנקים קרים אינו תמיד פשוט או אינטואיטיבי, ההתקנה ממושכת, לא פעם צריך תקופה של למידה ואפילו ידע טכני בשביל להסתדר איתם, ובכל מקרה הפעולות דורשות זמן ועלולות להיות מסורבלות. וכאמור, ארנקים קרים אינם מתאימים עבור מסחר רציף מכיוון שאינם מחוברים תדיר לרשת.

בגלל הסיבות הללו, מי שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם הקריפטו בוחרים לרוב בארנק חם, שיכול להיות ארנק דפדפן, מובייל או תוכנה. זהו ארנק שמתאים לסכומים קטנים המאפשר עסקאות שוטפות במטבעות דיגיטליים, ולרוב אינו כרוך בעלויות רכישה. מאידך, האבטחה שלו נמוכה יותר והוא יותר נתון לסיכון למתקפות סייבר ולגניבות של המכשיר הנייד, הלפטופ וכדומה.

הייחוד של ארנקים קרים טרזור

באופן כללי, כאשר בוחרים ארנק מכל סוג חשוב לקרוא על הנושא, להבין אילו מטבעות ניתן לאחסן על איזה ארנק, מהי רמת האבטחה שהוא מציע, אילו פעולות ניתן לבצע עימו, מהן העלויות, עד כמה הוא נוח לשימוש, ולא פחות חשוב – חוות הדעת על היצרנית וארנקיה. בתחום הארנקים הקרים בולט במיוחד טרזור, ולו מהסיבה ש- one Trezor היה ארנק החומרה הראשון שיצא לשוק, בשנת 2014. כעבור מספר שנים הוציאה חברת SatoshiLabs גם את טרזור טי

שהציג מספר שדרוגים.

באופן כללי, היתרונות הבולטים של ארנק קר טרזור הם רמה מאוד גבוהה של אבטחה, אפשרות לשיפורים בתוכנה בזכות הקוד הפתוח, שימוש נוח יחסית (למרות שההתקנה גוזלת זמן), וכן היכולת להתממשק עם ארנקי מובייל ועם מחשבים. כאמור, קיימים שני סוגים של ארנק  trezor: one ו – T.

טרזור one היה הארנק הקר הראשון בשוק ובמידה רבה שינה את כללי המשחק. עד היום הוא נחשב לאחד הטובים ביותר לצד הארנקים הקרים של לדג'ר. החיסרון שלו לעומת הגרסא המתקדמת יותר הוא מגבלה על סוגי המטבעות שניתן לאחסן בו, לכן הוא מתאים למי שמעוניין לעסוק רק במטבעות הדיגיטליים המוכרים ביותר. היתרון שלו לעומת ה- T טמון במחירו הזול יחסית. מאידך, טרזור טי תומך בקשת רחבה מאוד של מטבעות ומחירו גבוה יותר בכמה מאות שקלים. מעבר לכך, קיימים עוד מספר הבדלים לטובת טרזור טי, כמו תמיכה בווינדוס 10, מסך גדול יותר, מעבד מהיר יותר ומשקל נמוך יותר.

יש לציין כי מקורות שונים ברשת מציעים עבור ארנק טרזור מחיר שונה, וחשוב לקנות את הארנק רק דרך יבואן רשמי או ישירות מהיצרנית. נכון לכתיבת שורות אלו, באתר הרשמי של היצרנית עולה טרזור one 69 דולר ואילו טרזור טי עולה 219 דולר. לכך יש להוסיף את התשלום למכס שעומד על קצת יותר מ- 200 שקלים ועוד תוספת למעוניינים במשלוח מהיר. שוב נזכיר שלא כדאי להתפתות ולקנות אצל מי שמציע עבור trezor מחיר זול יחסית, אם הוא אינו היצרנית או היבואן הרשמי.

המשקיעים שלנו בכלל לא צריכים ארנק דיגיטלי

אם כן, קניית ארנק קר כרוכה בהוצאות, בהתקנה ובתפעול הגוזלים זמן. מעבר לכך, למרות שהאבטחה טובה יותר משל ארנקים חמים היא אינה מושלמת, וגם מצריכה להסתיר את המפתחות (ולזכור היכן החבאתם אותם). לעומת זאת, המשקיעים של פרוקסיביט אינם צריכים להחזיק בכלל ארנק דיגיטלי, בזכות פיתרון אבטחה אין-האוס.

מדובר בכספת דיגיטלית חזקה ביותר עם טכנולוגיה מוגנת פטנט, היוצרת מעין ארנק קר על חומרה אבל עם חיבור לרשת. למעשה, מדובר בארנק הקר היחיד שמאפשר לבצע ישירות עסקאות במטבעות דיגיטליים, על בסיס חיבור חד כיווני המאפשר רק יציאה של נתונים ולא את כניסתם. כך נוצר השילוב של הגנה איתנה ברמה הגבוהה ביותר, ומאידך ביצוע עסקאות ישירות ושוטפות.

אז בשורה התחתונה, המשקיעים שלנו פטורים מהצורך להחזיק ארנק דיגיטלי על כל המשתמע מכך.

לפרטים נוספים על הכספת שלנו ועל מסלולי ההשקעה הייחודיים של פרוקסיביט, או בכל שאלה אחרת, אפשר לפנות אלינו דרך האתר או בטלפון 073-3701564.