איך לקנות ולמכור אתריום? כל המידע על קניית מטבע Ethereum בישראל

December 26, 2022
|
7 דק'

אם אתם קוראים את השורות האלו בוודאי כבר שמעתם דבר או שניים על מטבעות דיגיטליים, ובתוך כך גם על המטבע השני בגודלו בעולם זה – האתריום. אכן, בתקופה האחרונה גוברת ההתעניינות במטבע עקב השדרוג והשינוי שבוצע במערכת, ורבים מבקשים לקנות אתריום בישראל. אז בשורות הבאות נסביר לכם איך קונים אתריום, ולפני כן – כמה מילים על המטבע הדיגיטלי הזה.

מה אתם יודעים על אתריום

לפני קניית מטבע אתריום כדאי לדעת עליו כמה עובדות בסיסיות. ובכן, מדובר בפלטפורמת קוד פתוח שמבוססת על בלוקצ'יין, כלומר שרשרת בלוקים או מחשבים העובדים ביחד באופן מבוזר ליצירת כוח מחשובי. הדבר מאפשר לבצע עסקאות באמצעות חוזים חכמים דרך האינטרנט, מבלי שיהיה גוף כלשהו השולט בעסקאות באופן בלעדי – כמו בנק או ממשלה.

למעשה, רשת אתריום מאפשרת לבצע פעולות רבות, אך מה שמעניין אתכם היא האפשרות להעביר למשתמשים המחזיקים בארנק קריפטוגרפי את המטבע הדיגיטלי שנקרא את'ר. הרשת הזו החלה להתפתח לפני כעשר שנים ועם הזמן הפך המטבע הוירטואלי שלה לשני בעולם מבחינת היקף השימוש ושווקי השוק, העומד על מאות מיליארדי דולרים. כמובן, המקום הראשון שמור לביטקוין, אם כי לאת'ר יש כמה יתרונות על פניו כגון יכולת התמודדות עם כמות יותר נרחבת של נתונים, וטיפול בחוזים חכמים.

כיום, חלק מהאנשים שמעוניינים לדעת כיצד לקנות אתריום, שוקלים את הרכישה לאחר ששמעו על השדרוגים לרשת. אכן, החל משנת 2020 החל תהליך של שדרוג שמטרתו להעביר אות הרשת אל מערכת של הוכחת סיכון (Proof of stake), להבדיל ממערכת הוכחת עבודה, דבר המאפשר רמה גבוהה של אמינות, אבטחה וקונצנזוס תוך חיסכון דרמטי בהשקעת משאבים (המחיר הסביבתי של מטבעות וירטואליים עלה לכותרות בשנים האחרונות). בנוסף, השדרוג עשוי להוסיף מהירות לעיבוד העסקאות ובכך להפחית מהמחיר שמשלמים משתמשים עבור ביצוע העסקאות. עם זאת, ראוי לציין כי גם לאחר השדרוג עדיין נותרת דרך להפחתת עלויות העסקאות.

אז איפה אפשר לקנות אתריום בארץ?

יש כמה תשובות לשאלה איך לקנות אתריום בישראל, ואם אינכם בוחרים באפשרות של השקעה באמצעות בית ההשקעות שלנו, מה שבטוח הוא שתצטרכו בתור התחלה ארנק דיגיטלי. אכן, קניית  ethereumדרך חלפן, בורסה, אנשים פרטיים וכדומה, מחייבת שיהיה ברשותכם ארנק דיגיטלי, כלומר תוכנה שמורידים לסמארטפון, למחשב, לחומרה ייעודית או שומרים על שרת מרוחק. יש חברות שונות כגון Edge, Jaxx ו- MyCelium שאפשר להשתמש בארנקים שלהן, המאפשרים קבלה, שמירה ושליחה של האת'ר ומטבעות נוספים, כאשר לכל ארנק יש ממשק משלו, מטבעות שניתן להחזיק בו, רמת אבטחה ועמלות שונות.

אז לאחר שיש לכם ארנק דיגיטלי, קניית איתריום בישראל עשויה להתבצע בכמה אופנים. ראשית, על אף שמדובר בהתנהלות נדירה למדי בישראל (רווחת בהרבה בעולם), אם אתם בעלי עסק ניתן לבדוק את האפשרות לקבל תשלום באת'ר ובמטבעות דיגיטליים נוספים. שנית, קיימות קבוצות בטלגרם, פייסבוק ואתרים ייעודיים שבהם אפשר לבצע עלethereum  קניה ומכירה עם אנשים פרטיים. עם זאת, ראוי להדגיש כי בקבוצות האלו קיימת סכנה, שכן אינכם מכירים באמת את הצד השני, וכבר היו דיווחים רבים על מקרים של רמייה ועבריינות.

בנוסף, כיום כבר ניתן לקנות אתריום דרך מספר כספומטים. לדוגמא, הכספומט של תכנות איתנה בע"מ השוכן ברחוב אריה שנקר 2 בהרצליה, עם עמלת קנייה של 5%. אגב, מי שרוצה לדעת איך למכור אתריום ימצא שבכספומט יש 6% עמלת מכירה. יש לציין כי אלו לא כספומטים רגילים לכסף פיאט (ממשלתי) אלא כאלו שיש להם שעות פתיחה מסוימות ותעודה מזהה, לפחות מעל לסכומים מסוימים והעמלות הגבוהות בהם הופכים את הקנייה ללא כדאית עבור רבים.

אפשרות נוספת בארץ היא לפנות לחלפני מטבעות דיגיטליים, הממירים את השקלים למטבעות דיגיטליים וגובים לרוב עמלה הנעה סביב 5%. ישנה אפשרות לבצע את הקנייה של האיתריום ושל מטבעות דיגיטליים נוספים בהעברה בנקאית ובכרטיס אשראי, ולפעמים גם אפשר לרכוש במזומן על ידי הגעה אל משרדי החברה.

למי שרוצה לדעת איך למכור איתריום ולקנות אותו, ובכלל – לבצע השקעה באתריום, קיימת האפשרות להירשם לזירת מסחר. מדובר בזירות המאפשרות לסחור עם פקודות קנייה ומכירה, תוך תשלום עמלות על הפעולות, עמלות משיכה של אתריום לארנק הדיגיטלי ועמלות על משיכת שקלים לחשבון הבנק. יש לציין כי המסחר בשוק ההון בכלל, ובמטבעות דיגיטליים בפרט, כרוך בסיכונים להפסדים. אם אינכם בעלי ידע טוב בנושא והיכרות מצוינת עם השוק הגלובאלי והתחום הספציפי של הקריפטו, היו זהירים מאוד – והמבין יבין.

עוד אפשרות הפתוחה בפני מי שכבר מחזיק ביטקוין על הארנק, היא להירשם לזירות מסחר בינלאומיות כגון Binance, שם ניתן להפקיד את הביטקוין שרוצים להמיר לאתריום, ולאחר מכן עדיף למשל את המטבע ישירות אל הארנק שלכם ולא להותירו בבורסה. באותו הקשר, קיימות זירות מסחר, בורסות בינלאומיות כדוגמתBitfinex  שאליהן גם מי שאינו מחזיק ביטקוין יכול לבצע העברה בנקאית ולקנות את'ר. יש לציין כי הקנייה דרך הבורסות האלו כרוכה בהליך בירוקרטי די מעיק של רישום וחשיפה לגוף זר שבעת בעיה נתקשה לקבל מענה ותמיכה הולמת..

בנוסף, קיים סיכון בקנייה מטבע איתריום בדרך זו מכיוון שהרגולציה בישראל לא חלה על גופים  כאלה, מה שעשוי להקשות על הבנקים לקבל כספים שמקורם בבורסות אלו.

לקנות ולמכור את'ר דרך בית השקעות

אפשרות נוספות לקניית ומכירת את'ר ומטבעות דיגיטליים נוספים, היא לעבוד דרך בית ההשקעות שלנו – פרוקסיביט. מדובר בבית ההשקעות הראשון בישראל לנכסים דיגיטליים, שבו קיימים נכון להיום שבעה מסלולי השקעה שתכננו עבורכם המומחים שלנו. לקוחותינו נהנים ממעטפת של מומחים החותרים למקסום רווחיהם בשוק המטבעות הדיגיטליים, שמבצעים עבורם את ההמרות ומטפלים בענייני המיסוי, ובתוך כך – אין צורך בהחזקת ארנק קריפטוגרפי. אנו סבורים כי זוהי הבחירה הטובה ביותר למי שמעוניין להשקיע בעולם המטבעות הדיגיטליים, באמצעות מומחים הפועלים בשקיפות מלאה, באמינות ובמקצועיות – ומכירים היטב את השוק.

עבור כל אדם מתאימה דרך אחרת ואין כלל אצבע המחייב קנייה במקום כזה או אחר. עם זאת, חשבו להכיר את הסיכונים והעלויות של כל דרך קנייה ולקחת בחשבון גם את העיסוק הטכני והרגולטורי הרב הדרוש בקנייה באופן עצמאי.

לפרטים נוספים, פנו אלינו דרך האתר או בטלפון 073-3701564.