המושגים שכל משקיע או סוחר בשוק הקריפטו חייב לדעת

March 6, 2023
|
5 דק'

עולם המטבעות הקריפטו עצום ומתפתח כל הזמן. כמשקיע או סוחר בשוק הקריפטו, חיוני להבין את מושגים העומדים בבסיס העולם החדש הזה. במאמר זה, נסקור בקצרה את המושגים החיוניים שכל משקיע קריפטו או סוחר חייב לדעת.

קריפטו

קריפטו הוא מונח המשמש לתיאור סוג חדש של נכסים דיגיטליים המשתמשים בקריפטוגרפיה כדי לאבטח עסקאות ולשלוט ביצירת יחידות חדשות. מטבעות קריפטו הם מבוזרים, כלומר הם פועלים ללא תלות במוסדות פיננסיים מסורתיים כמו בנקים.

ביטקוין

ביטקוין הוא המטבע הקריפטו הראשון והמוכר ביותר. הוא נוצר בשנת 2008 על ידי אדם אנונימי או קבוצת אנשים המשתמשים בשם הבדוי Satoshi Nakamoto. ביטקוין מבוסס על רשת מבוזרת הנקראת בלוקצ'יין, שהיא ספר חשבונות מבוזר שמתעד את כל העסקאות ברשת.

לעוד מידע על ביטקוין

את'ריום

Ethereum הוא מטבע קריפטוגרפי פופולרי נוסף שנוצר בשנת 2015. הוא שונה מביטקוין בכך שיש לו שפה מתקדמת יותר המאפשרת למפתחים ליצור אפליקציות מבוזרות (dApps) על גבי הבלוקצ'יין.

לעוד מידע על אית'ריום

NFT

NFT ראשי תיבות של אסימון שאינו ניתן לשינוי. NFTs הם נכסים דיגיטליים ייחודיים המאוחסנים בבלוקצ'יין. הם משמשים לייצוג בעלות על אמנות דיגיטלית, פריטי אספנות ופריטים ייחודיים אחרים. מכשירי NFT התפוצצו בפופולריות בשנים האחרונות, וחלקם נמכרו במיליוני דולרים.

בלוקצ'יין

הבלוקצ'יין הוא ספר חשבונות מבוזר שמתעד את כל העסקאות ברשת. זוהי מערכת מבוזרת המאפשרת לבצע עסקאות מאובטחות ושקופות ללא צורך במתווכים כמו בנקים.

Consensus Mechanism

מנגנון הקונצנזוס הוא התהליך המשמש את רשת הבלוקצ'יין כדי לאמת עסקאות וליצור יחידות חדשות של מטבעות קריפטוגרפיים. ישנם מספר מנגנוני קונצנזוס שונים המשמשים במטבעות קריפטוגרפיים, כולל POS ו-POW.

POS ו-POS

POS ו-POW הם שני מנגנוני קונצנזוס שונים המשמשים במטבעות קריפטוגרפיים. POS מייצג הוכחת החזקה, ואילו POW מייצג הוכחת עבודה. מנגנונים אלה משמשים לאימות עסקאות וליצירת יחידות חדשות של מטבעות קריפטוגרפיים.

לעוד מידע על POW ו- POS

ארנק קר וארנק חם

ארנק קר הוא סוג של ארנק קריפטוגרפי שאינו מחובר לאינטרנט. זה הופך אותו לאבטח יותר מפני פריצות והפרות אבטחה אחרות. ארנק חם, לעומת זאת, מחובר לאינטרנט ופגיע יותר לסיכוני אבטחה.

לעוד מידע על ארנקים קרים וחמים

ICO

ICO מייצג הצעת מטבעות ראשונית. זהו מנגנון גיוס כספים המשמש סטארט-אפים בתחום הקריפטו כדי לגייס כסף לפרויקטים חדשים. משקיעים קונים אסימונים או מטבעות בפרויקט, אשר לאחר מכן ניתן להשתמש בהם כדי לגשת לשירותים או למוצריו.

DAO

DAO מייצג ארגון אוטונומי מבוזר. זהו סוג של ארגון הפועל על בלוקצ'יין ונשלט על ידי חוזים חכמים. DAOs מתוכננים להיות שקופים ואוטונומיים, עם החלטות מתקבלות על ידי קהילה של בעלי עניין.

Web 3.0

Web 3 הוא הדור הבא של האינטרנט, שנבנה על גבי הבלוקצ'יין. זוהי רשת מבוזרת, עמית לעמית, המאפשרת לבצע העברת מידע מאובטחת ושקופה ללא צורך במתווכים, Web3 סובב סביב רעיון הביזור, בניגוד ל- Web 2.0, שבו כמויות גדולות של הנתונים והתוכן של האינטרנט מרוכזים בקבוצה קטנה של חברות גדולות המכתיבות את הטון העולמי (הביג טק). הודות לטכנולוגיית הבלוקצ'יין תיווצר שכבה חדשה על האינטרנט שתהפוך אותו למבוזר ואת האינטרנט לדמוקרטי לראשונה.

לעוד מידע על Web 3.0

DeFi

DEFI מייצג פיננסים מבוזרים. מונח זה מתייחס לאקוסיסטם חדש של מוצרים ושירותים פיננסיים שנבנו על גבי הבלוקצ'יין. DEFI מציעה למשתמשים חלופה פתוחה ושקופה יותר לשירותים פיננסיים מסורתיים.

לעוד מידע על DeFi

AirDrop

AirDrop היא אסטרטגיית שיווק המשמשת חברות בתחום הקריפטו כדי להפיץ אסימונים או מטבעות למשתמשים. הוא משמש לעתים קרובות כדרך לבנות הייפ סביב פרויקט חדש או לתגמל מאמצים מוקדמים של המטבע.

White Paper

נייר לבן הוא מסמך המתאר את הפרטים הטכניים והתוכנית העסקית לפרויקט חדש של מטבע קריפטוגרפי. הוא משמש לעתים קרובות כדרך לייצר הסברה לגבי הפרויקט ולגיוס כספים.

Transaction

עסקה היא העברת מטבעות קריפטוגרפיים מצד אחד למשנהו. כל עסקה מתועדת בבלוקצ'יין ודורשת אימות על ידי הרשת לפני שניתן לאשר אותה.

חוזה חכם

חוזה חכם הוא חוזה לביצוע עצמי הפועל על בלוקצ'יין. הוא מתוכנת לבצע באופן אוטומטי את תנאי החוזה כאשר תנאים מסוימים מתקיימים. חוזים חכמים משמשים כדי להקל על עסקאות ולאכוף הסכמים בצורה מאובטחת ושקופה.

קוד פתוח

קוד פתוח מתייחס לתוכנה הזמינה באופן חופשי וניתנת לשינוי ולהפצה על ידי כל אחד. מטבעות קריפטוגרפיים רבים הם קוד פתוח, מה שמאפשר שקיפות רבה יותר ושיתוף פעולה בתהליך הפיתוח.

Scalability

מדרגיות מתייחסת ליכולת של רשת בלוקצ'יין לטפל במספר רב של עסקאות מבלי להאט או "להישבר" תחת העומס. זהו שיקול חשוב לכדאיות ארוכת הטווח של כל פרויקט קריפטו.

Gas and Gwei

גז הוא יחידת מדידה המשמשת באת'ריום לחישוב עלות ביצוע עסקאות וחוזים חכמים. Gwei היא יחידה קטנה יותר של גז, המשמשת למדידת כמויות קטנות מאוד של גז.

לסיכום, עולם המטבעות הקריפטו מורכב ומתפתח כל הזמן. עם זאת, על ידי הבנת מושגי המפתח המתוארים במאמר זה, משקיעים וסוחרים יכולים לנווט בסוג הנכסים החדש והמרגש הזה בביטחון רב יותר ובהצלחה. הבנה מוצקה של המושגים הללו חיונית לכל מי שרוצה לקחת חלק בתעשייה צומחת זו.