סקירה שבועית 17 בפברואר 2022

February 17, 2022
|
7 דק'

סקירה שבועית זו הוכנה על מנת לתת למשקיעינו ולקהל הרחב מבט מלמעלה על שוק המטבעות הדיגיטליים בו אנו פועלים.

בסקירות מסוג זה נכסה אירועים משמעותיים בשבוע החולף ומשמעותם, נבצע ניתוחי on-chain שנועדו לשלוף מסקנות מאופי הפעילות ברשתות הבלוקצ'יין השונות.

 

נקודות מפתח:

·        הבנק הגדול ביותר באמריקה נכנס רשמית לעולם המטא-וורס וטוען שמדובר בהזדמנות של טריליון דולר.

·        Coinbase מפרסמת בסופרבול האמריקאי והאתר קורס בשל ריבוי כניסות

·        Fidelity– מנהלת הנכסים מהגדולות בעולם משיקה קרן עוקבת ביטקוין לשוק האירופאי

·        ניתוחיOn-chain – כמות הסיכון שהסוחרים מוכנים לקחת פוחתת.

·        עדכון: ניתוח רשתות חברתיות – אזכורי buy the dip

 

JP-Morgan פותח טרקלין במטא-וורס ומוציא דוח שמעריך את השוק בלא פחות מטריליון דולר

הבנק הגדול ביותר באמריקה נכנס רשמית לעולם המטא-וורס ופותח טרקלין בפלטפורמה Decetraland - אחדהפרויקטים המבטיחים בתחום המטא-וורס בו המשתמשים יכולים לקנות חלקות אדמה בצורת NFT's.

עם חשיפת הטרקלין שנקרא "Onyx"על שם מערכת התשלומים הבלוקצ'יינית של JP-Morgan חשף הבנק גם דוח שבו נכתב כי הם מעריכים שהמטא-וורס יחדור לכל תחום אט-אט ומוערך בייצור רווחים שנתי של טריליון דולרים.

 

 

טרקלין ה " Onyx" עם פניו של מייסד ויו"ר הבנק  ג'יימי דיימון - בעבר ממובילי ההתנגדות לרעיון המטבעות הדיגיטליים

מהו המטא-וורס ?

המונח מטא-וורס מתאר את "השלב הבא" בהתפתחות רשת האינטרנט - כגרסה תלת מימדית של העולם האינטרנטי, התפתחות זו תהיה מורכבת מעולמות וירטואליים תלת-ממדיים המתמקדים בחיבור חברתי. בתוך זה האלמנטים אליהם מקובל לשייך את המטא-וורס הם: ועידות וידאו, מדיה חברתית, כלים למציאות מדומה, משחקים חברתיים רבי-משתתפים ומטבעות דיגיטליים מבוססי בלוקצ'יין כמנוע לפלטפורמות השונות.

 

בדוח מדגישים כי ההוצאה השנתית על נכסים דיגיטליים כבר מוערכת ב 54 מיליארד דולר וצפויה לגדול בקביעות. הדו"ח מציין שהמחיר הממוצע שלקרקע וירטואלית הוכפל מ-6,000 דולר ל-12,000 דולר בפחות מחצי שנה וחוזה כי הוצאות הפרסום בפלטפורמה יגיעו ל-18.4 מיליארד דולר בשנה עד 2027. התרחבות המטא-וורס ללא ספק מעניינת חברות גדולות רבות – אדידס כבר הוציאה קולקציית NFT וגם היא וגם נייקי מתכננות להשיק את בגדים ושורת מוצרים לעולם הוירטואלי בצורת NFT .במאי 2021 מותג העל GUCCI שיתף פעולה עם פלטפורמת מטא-וורס אחרת בשם Robloxלהעלאת המודעות למותג.

בטרקלין של JP-Morgan הוצמדו פנוי של יו"ר ומנכ"ל הבנק - ג'יימי דיימון שבאופן אירוני היה ממובילי ההתנגדות לרעיון המטבעות הדיגיטליים אךעכשיו נראה שתמיכתו ברורה. הבנק מציע ללקוחותיו בין היתר חשיפה למטבעות דיגיטליים בדרכים שונות.

 

הפרסומת של בורסת הקריפטו Coinbase גורמת לקריסת האתר מרוב כניסות

בורסת Coinbase מהגדולות בשוקהקריפטו עם נפח מסחר של יותר מ 2 מיליארד (ב- 24 שעות) והיחידה שמונפקת בבורסת נאסד"ק כחברה ציבורית - מציגה פרסומת שהוגדרה כגאונית באירוע הסופרבול –האירוע הנצפה ביותר באמריקה.

הסיבה שהפרסומת הוגדרה כגאונית בעיני רבים היא הפשטות שבה.הפרסומת כללה קוד QR שרץ על מסך ממש כמו שומרי המסך שמוכרים לנומהוינדוס הישן ובה כל מי שסרק את הקוד תוך 48 שעות קיבל הטבה של 15$ בביטקוין. האתר פשוט לא עמד בעומס וקרס מרוב כניסות.

הזמן הפרסומי בסופרבול הוא מהיקרים ביותר וע"פ דיווחים מחיר הפרסום ל 30 שניות בזמן הסופרבול מגיע ל- 6.5 מיליון דולר. בפרסומת של Coinbase שארכה 60 שניות אנחנו מדברים על קרוב ל 14מיליון דולרים.

מנהל המוצר של Coinbase ציין כי האירוע היה יוצא מן הכלל בממדיו וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "התנועה באתר היא הגדולה ביותר שנתקלנו בה מאז ומתמיד".

הפרסומת של Coinbase בסופרבול האמריקאי

 

מוצר עוקב הביטקוין הזול בעולם – יונפק ע"י Fidelity – מנהלת השקעות מהגדולות בעולם

חברת ניהול ההשקעות פידליטי מנהלת קרוב ל 800 מיליארד דולרים עבור לקוחותיה והשיקה אף לא מזמן תעודת סל על הביטקין בבורסה הקנדית.

כעת מוציאה מוצר חדש – ETP (Exchange-tradedproducts) העוקב אחרי מחיר הביטקוין, תחילת המסחר צפויה להיות ב 16 בפברואר2022 בבורסה הגרמנית. השקה נוספת בבורסה השוודית צפויה לקרות בשבועות הקרובים.

מדובר במוצר קרן-סל שיהיה הזול ביותר בשוק האירופאי נכון לעכשיו עם שווי הוצאות צפוי של 0.75%

לא מדובר בניסיון הראשון של Fidelity לשווק כזה מוצר, הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) דחתה את בקשתה של פידליטי השקעות לתעודת סל ביטקוין רק לפני שבועיים. הרגולטור האמריקאי טען כי בקשת החברה לא סיפקה ראיות מספקות כיצד היא תמנע הונאות אפשריות. ה-SECנתנה את אותה סיבה גם לכמה דחיות קודמות של BTC.

סקר שנערך על ידי Fidelity Digital Assets שפורסם בשנה שעברה מצא כי למעלה מ-70% מהמשקיעים המוסדיים המעוניינים בנכסים דיגיטליים מצפים כבר להיות מושקעים בתחום בחמש השנים הקרובות. זה הוביל את המשרד להשיק את FBTC עבור לקוחות מוסדיים ומקצועיים.

דירקטור מנהל ב Fidelity International  אמר בהקשר זה:

"לטכנולוגיית ה-DistributedLedger  (שעליה מבוססים המטבעות הדיגיטליים) יש פוטנציאל לחולל מהפכה במערכת הפיננסית לאורך זמן ולשבש חלקים רבים בעולם הפיננסי עם השלכות עמוקות על המשקיעים" – אומר אדם שכל חיוו ועבודתו הייתה מול הבנקים המסורתיים.

 

ניתוחי On-chain – כמות הסיכון שהסוחרים לוקחים פוחתת

בגרף הבא נביט בדומיננטיות של אופציות Put לעומת אופציות call בקרב סוחרי הביטקוין. זה אמנם נראה מבהיל אבל בואו נפרק את זה לגורמים – אופציות Put הן כלי למכירה בחסר (שורט) במינוף גבוה ובהן משתמשים על מנת לגדר (לאבטח) פוזיציות לונג. אופציות Call הן כלי לקנייה ממנופת של הנכס.

דומיננטיות גבוהה יותר של מכר/התקשרות ניכרת גם כאשר מסתכלים על הגרף עבור החוזה ל-4 במרץ. לשוק יש העדפה ברורה לאופציות put  עם פקיעה בין 38 אלף דולר ל-40אלף דולר.

 

מתוך: glassnode-theweek on chain

בעברית פשוטה: התנהגות הסוחרים והמשקיעים מצביעים בשוק הנגזרים מצביעים על העדפה להגנה, הם שמרניים וזהירים בדרך בה הם לוקחים מינוף ובאופן כללי מתנהגים כאילו הוריקן בדרך אליהם.

גישה שנוקטים ככל הנראה נגזרת מאי הוודאות בשווקים הכללים האינפלציה הגואה ברחבי העולם והעלאות הריבית הצפויות בחודשים הקרובים שיהפכו אתה כסף לפחות זול – ובכך פחות יזרום לתוך שווקים ספקולטיביים וצעירים כמו שוק המטבעות הדיגיטליים.

 

ניתוחי עומק – רשתות חברתיות

באחת הסקירות הקודמות בחנו את נושא האזכורים של buythedip# וציינו שהם אחד מאותם מונחי מפתח מובהקים שאנו עוקבים אחריהם בקפידה. כשהקהל מזכיר שהגיע הזמן לקנות את המטבע, זה בדרך כלל מעיד על כך שעדיין אין מספיק פחד, ולמעשה זה עדיין לא הזמן לקנות. ברגע שהאזכורים של buythedip# מתמתנים , זה הזמן הנוח יותר לבצע קניות.

 

 

sanbase

רידה מאסיבית נראתה בשבועות האחרונים באזכורים אלה. עם העלייה הנוכחית של השוק, אף אחד כבר לא מרגיש שהוא קונה ב-dip. האזכורים פועלים בצורה כזו שבתחילת הירידה במחירים, נראה עלייה משמעותית באזכורים - ואז רגיעה. הרגיעה מסמלת זמן נוח יותר לקנייה. לאחר מכן, בעליית המחירים הבאה, שוב נראה ירידה חדה באזכורים אלה, עד ירידת המחירים הבאה (כשהמשקיעים יחזרו להרגיש שהם קונים בזול).

השבוע הצלחנו לאשרר תאוריה זו, כאשר השוק עלה והאזכורים רק התמתנו כלפי מטה.

 

בהצלחה לכולם.

 

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות,תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואלים הינה מסוכנת ועשויה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הוירטואליים כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.