סקירה שבועית 17 במרץ 2022

March 17, 2022
|
10 דק'

סקירה שבועית זו הוכנה על מנת לתת למשקיעינו ולקהל הרחב מבט מלמעלה על שוק המטבעותהדיגיטליים בו אנו פועלים.

בסקירות מסוג זה נכסה אירועים משמעותיים בשבוע החולף ומשמעותם, נבצע ניתוחי on-chain שנועדו לשלוף מסקנות מאופי הפעילות ברשתות הבלוקצ'יין השונות. ונבחן את השפעות הרשתות החברתיות על השוק.

נקודות מפתח:

  • זלנסקי חותם על צו.
  • רגולציה ומודעות סביבתית – החשש הוסר: האיחוד האירופאי אומר לא להצעת חוק שאוסרת על מערכות POW כמו ביטקוין ואיתריום לעבוד.
  • מארק צוקרברג: " תחום ה- NFT ייכנס לאינסטגרם בקרוב "
  • ניתוח סנטימנט חברתי – אינפלציה, אלון מאסק והשפעות חברתיות
  • ניתוחי On-chain– הסוחרים מפסידים ואנחנו מרווחים – מתי נכון "לצבור" מטבעות ?
  • מסקנות ומבט לעתיד

זלנסקי חותם על צו ומקפיץ את שוק המטבעות הדיגיטליים

למרות ההודעה על העלאתהריבית של הפד שהזריק פסימיות לשווקים, שוק המטבעות הדיגיטליים זינק ביותר מ 3.40% אחוזים ביממה האחרונה. הסיבה - נשיא אוקראינה זלנסקי חתם על צו בנושא נכסים וירטואליים הנותן מעמד חוקי למטבעות דיגיטליים ונכסים דיגיטליים ומחיל רגולציה ואסדרה על התחום כך ע"פ משרדהחדשנות האוקראיני.

הצעד הזה בא בעקבות טירוף שלגיוסי תרומות במטבעות דיגיטליים שביצעה הממשלה האוקראינית, עד כה גויסו יותר מ-50 מליון דולרים בביטקוין איתריום,USDT ומטבעות נוספים. גורמים בממשלה טענו אפילו כי ישנה כוונה להקים "מוזאון דיגיטלי"בו יוצגו יצירות אומנות ב - NFT המנציחים את חללי המלחמה האוקראינים.

השוק יהיה מפוקח ע"יהגורמים הרלוונטיים ובורסות יוכלו לפעול באופן חוקי וזאת בעזרת הבנקים שיפתחו עבורם חשבונות בנק.

מדובר במהלך יוצא דופן, אם הסביבה הרגולטורית באוקראינה תהיה נוחה עבור עולם המטבעות הדיגיטליים נוכל לראות נהירה של סטרטאפים וחברות בתחום אל אוקראינה, דבר שיתרום לכלכלה האוקראינית. בשוק המטבעות מקווים שלא מדובר בגחמה שנובעת ממצוקת השפעות המלחמה ואולי כי ראה זלנסקי" מה טוב" שבתוך פחות משלוש שבועות גייסו עשרות מליוני דולרים בתרומות במטבעות דיגיטליים.

מקור: https://donate.thedigital.gov.ua/

האיחוד האירופאי הצביע השבוע על הצעת חוק שדורשת להחילאיסור על מערכות הוכחת עבודה (Proof Of Work)

המודעות הסביבתית עולה לכותרות רבות בזמן האחרון, הנשיא ביידן קבע יעד חדש לארה"ב בפסגה בגלאזגו - להפחית את זיהום גזי החממה ב-50-52% עד 2030 ולהגיע לאפס פליטות נטו עד 2050.

מנקודת המוצא הזו ומתוך רצון להגביל בריחת הון מהמטבעות המדיניים, מדינות ברחבי העולם ביקשו להגביל את מערכות הוכחת העבודה (P.O.W).

בשיטת POW מושקעת אנרגיה חישובית רבה וניתן להבין מדוע הרגולטור מתייחס אליה כגישה בזבזנית, טרנזקציה אחת בביטקוין שוות ערך לצריכת חשמל של 74 ימים של בית אמריקאי, כך ע"פ digiconomist. אך בבירור זו לא האג'נדה היחידה שמובילה מדינות לניסיונות לאסור כריית ביטקוין ואיתריום.

זו לא הפעם הראשונה שהאיחוד האירופאי מבקש לעצור פעילות של מטבעות דיגיטליים שפועלים במערכת הוכחת עבודה (P.O.W) רק לפני כשבועיים נבלם הניסיון הקודם. התיקון הנוכחי לחוק מבקש לכפות על מטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין ואיתריום הפועלים במערכת הוכחת עבודה (P.O.W) לעשות מעבר לשיטות אחרות כדי להיות יותר בריאים לסביבה.

מנהיגים ומובילים בתחום הקריפטו ביקרו את ניסיונות האיחוד להעביר חוק זה, וטענו כאיסור זהיהיה בדיוק כמו לאסור שימוש במטבע הביטקוין או האיתריום, בורסות אירופאיות שיצטרכו לעמוד ברגולציה יאלצו להעביר פעילות מחוץ לאירופה או לסגור את השירותים, צעד שיחליש את האיחוד בכלכלה החדשנית המתפתחת.

ביום שני האחרון הצביעו המחוקקים האירופאים על אותה תיקון להצעת החוק, אך ההצעה נדחתה, עלפי הדיווחים, ההצבעה הייתה צמודה, כאשר 30 חברי ועדת הכלכלה והמטבע הצביעו נגדההצעה ו-23 הצביעו בעד. שישה חברים נמנעו.

הניצחון האחרון פותח את הדלת במידה מה לכורים להגר למדינות אירופה וזאת אחרי שסין אסרה לחלוטין כרייה ומסחר במטבעות דיגיטליים ורוסיה דנה על כך בכבדות בחודש האחרון.

ע"פ נתוני המחקר של אוניברסיטת קיימברידג', בתוך האיחוד האירופי, גרמניה היא מדינה עם כוח כרייה גדול ביותר ביחס לשכנותיה. גרמניה הייתה אחראית ל-4.48% מכוח הכרייה העולמי נכון לאוגוסט 2021, בעוד צרפת בריטניה ואיטליה יחדיו מגיעות ל – 0.5% מכוח הכרייה העולמי בלבד.

מפת הכרייה העולמית – Cambridgeuniversity

מארק צוקרברג אומר ש– NFT יגיעו לאינסטגרם בקרוב

בכנס  עולמי העוסק באומנות, מדיה ורשתות חברתיות, דיבר צוקרברג מנכ"ל מטא (פייסבוק לשעבר) ואמר כי NFT יכנסו לאינסטגרם "בעתיד הקרוב".

צוקרברגלא האריך בדברים אך כוונתו הייתה ברורה, הוא טען כי השקת NFT בתוך הפלטפורמה תהיה אופציה בעוד מספר חודשים, הודעה זו אינה מפתיעה את קהילת משקיעי המטבעות הדיגיטליים ו NFT מכיוון שאינסטגרם הראתה התעניינות בעבר בתחום , אדם מוסרי מנכ"ל אינסטגרם טען כי אינסטגרם"בוחנת שילוב של NFT בפלטפורמה בצורה אקטיבית".

עוד אמר צוקרברג כי הוא מקווה שבגדים לאווטאר בעולמות המטא-וורס (גם הורייזון שלפייסבוק) יהיו NFT וניתן יהיהלנוע איתם מפלטפורמה לפלטפורמה. עולמות המטא-וורס הם הכיוון הברור של ענקית הטכנולוגיה מטא בבעלותו של צוקרברג, ושם החברה שהשתנה לאחרונה הוא הרמז העבה ביותר לאיפה מכוונים פייסבוק.

המונח מטא-וורס מתאר בדרך כלל את "השלב הבא" בהתפתחות רשת האינטרנט - כגרסה D4 של העולם האינטרנטי, התפתחות זו תהיה מורכבת מעולמות וירטואליים תלת-ממדיים המתמקדים בחיבור חברתי. בתוך זה האלמנטים אליהם מקובל לשייך את המטא-וורס הם: ועידות וידאו, מדיה חברתית, כלים למציאות מדומה, משחקים חברתיים רבי-משתתפים ומטבעות דיגיטליים מבוססי בלוקצ'יין כמנוע לפלטפורמות השונות.

"אני לא מוכן להכריז בדיוק מה זה הולך להיות היום, אבל במהלך החודשים הקרובים, תהיה לאנשים היכולת להביא NFTs לתוך אינסטגרם, ובתקווה שעם הזמן יוכלו להפיק אותם בתוך הסביבה (של אינסטגרם)". כך אמר צוקרברג בכנס.

אינסטגרם בסה"כ מביטה על האווירה החברתית סביב NFT ורואה פוטנציאל רחב בתחום, הבאת יכולות של NFT לתוך הפלטפורמה הפופולרית של אינסטגרם נותנת מומנטום לתחום ה NFT המתפוצץ, מהלך דומה השיקו כבר טוויטר שם קהילת המטבעות הדיגיטליים ו NFT חזקה במיוחד.

NFT כתמונת פרופיל בטוויטר –אינסטגרם בסה"כ עוקבת אחרי הטרנד.

ניתוח סנטימנט חברתי – אינפלציה והשפעותיה על האווירה ברשתות

מבחינת הסנטימנט החברתי הנתון הראשון שנביט בו הוא כמות הווליום החברתי שהייתה על המילה"אינפלציה" בשבועות האחרונים. איילון מאסק מביע ברשתות החברתיות דאגה מהאינפלציה הקרובה, ועור דיון נרחב בנושא.

ההתפוצצות באזכורים של המילה אינפלציה ברשתות החברתיות - SanBase

בכחול – כמות האזכורים של המילה אינפלציה ברשתות החברתיות.

חשוב לציין שברוב המקרים שראינו בחודשים האחרונים, כשדנים על אינפלציה ברשתות החברתיות זה מעיד על פחד משקיעים שבתורו גורר ירידת מחירים. עם זאת, ללא קשר לחדשות המגיעות מהפדרל ריזרב, אנחנו תמיד צריכים לזכור לא ללכת באופן עיוור בדרך של "ציפיות ההמון". אם נושא האינפלציה מתחיל להתמתן , זה יכול להיות להעיד על רצפה במחיר הביטקוין בטווח הקצר ואולי עליות שערים.

 

התפתחות מעניינת נוספת ודי מפתיעה היא הסנטימנט החברתי בנוגע למטבעות הקריפטו הגדולים: BTC,BNBו XRP בעלי ציונים סנטימנט-חברתי גבוהים, למרות כל המכשולים בסביבת המאקרו (מלחמת רוסיה-אוקראינה, אינפלציה ועליות מחירים, גל קורונה חדש) הרשתות החברתיות נראות אופטימיות לגבי העתיד הקרוב.

ניתוחי on-chain – מתי נכון"לצבור" מטבעות ?

הגרף הבא מספר סיפור ששווה לעקוב אחריו בימים הקרובים.

החיצים האדומים מצביעים על נקודות זמן בהן היו יותר מכירות ביטקוין שנעשו ברווח מאשרמכירות שנעשו בהפסד. מכירות שנעשו ברווח – מצביעות על מימוש רווחים, מכירות שנעשו בהפסד - מצביעות על פניקה בשווקים.

כאמור בחיצים האדומים היו הרבה מכירות שנעשו ברווח לעומת מכירות שנעשו בהפסד, במצב כזה מימוש אגרסיבי של סוחרים מביא בדרך כלל לתיקון במחיר.

במצב ההפוך, כאשר ישנן המון מכירות בהפסד, זה מעיד על עודף לחץ מכירתי בשוק ואחריו נצפהלתיקון כלפי מעלה. (כפי שראינו לאורך החודש האחרון)

לכן, אם נמשיך לראות אנשים מוכרים את הפוזיציות שלהם (אותם סוחרים שרכשו במחיר 39,000 וממשים את הפוזיציות שלהם עכשיו) וניצור עוד נקודות שיא כאלו (כמו בחיציםהצהובים) , נוכל להבין שמדובר בסימן חיובי, כזה שמספר לנו על כך שמתחיל זמן ה"צבירה" , בהם משקיעים אוספים מטבעות מחדש ודוחפים את המחיר כלפי מעלה.

Source: sanbase

מסקנות ומבט לעתיד

השבועיים הבאים הולכים להיות לא צפויים, יותר מדי מתרחש עבור שוק המטבעות הדיגיטליים. אינפלציה, מלחמה וקורונה הגל המי יודע כמה.

עם כל כך הרבה יותר שחקנים מוסדיים וגדולים בשוק זה רק טבעי שתהיה התאמה מסוימת לשווקי ההון הקלאסיים, בצורה כזו ההשפעה שיש לאירועים גלובליים על שוק המטבעות תהיה גדולה יותר, חוסר הוודאות שקיים בזכות האירועים הגלובליים ישתקף בשוק. לא בטוח שזה יהיה המצב בעתיד, אך בסביבה כזו הסיכוי ששוק קריפטו יתנהג כאדון לעצמו ויתעלם ממה שקורה בעולם נמוכה יותר.

 

בהצלחה למשקיעים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות,תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואלים הינה מסוכנת ועשוייה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הוירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי,מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.