הכרות עם Ripple- אנליזה מלאה

April 20, 2023
|
8 דק'

הקדמה

מטבעות דיגיטליים הגיחו לעולם עם מטרה ברורה: לשמש כחלופה למערכות בנקאיות מסורתיות, להציע אמצעי מבוזר ויעיל יותר להעברת ערך בצורה בטוחה ודיגיטלית.

עם זאת, Ripple (XRP) נקטה בגישה שונה: היא מאמצת את המערכת הפיננסית הקיימת ועובדת עם בנקים ברחבי העולם כדי לשפר את מערך העסקאות הבינלאומיות שלהם.

עם מוצר הדגל של החברה: RippleNet, מספר גדל והולך של מוסדות בנקאיים ממנפים כעת את כוחה של טכנולוגיית הבלוקצ'יין. חלק המוסדות הבנקאיים שמשתפים פעולה עם Ripple הם מהגדולים והמוכרים בעולם, כמה דוגמאות:

1. אמריקן אקספרס: חברת השירותים הפיננסיים העולמית שיתפה פעולה עם Ripple כדי לאפשר תשלומים מיידיים חוצי גבולות בין ארצות הברית לבריטניה באמצעות RippleNet.

2. SBI Holdings: ענקית השירותים הפיננסיים היפנית הקימה מיזם משותף עם Ripple בשם SBI Ripple Asia, שמטרתו לקדם את השימוש ב-RippleNet בקרב בנקים ומוסדות פיננסיים באזור אסיה-פסיפיק.

הטכנולוגיה הבסיסית של החברה היא הרשת RippleNet המאפשרת לבנקים ולמוסדות פיננסיים אחרים להסדיר עסקאות בינלאומיות בזמן אמת עם שקיפות מקצה לקצה ועמלות נמוכות במיוחד.

יותר מ-300 מוסדות פיננסיים ברחבי העולם שיתפו פעולה ריפל כדי למנף את פתרון הבלוקצ'יין החדשני שלה. RippleNet משתמשת בטכנולוגיית ספר חשבונות מבוזר הנקראת XRP Ledger והמטבע הדיגיטלי המקורי שלה, XRP, כדי להקל על עסקאות. על ידי שימוש במטבע XRP כגשר, ניתן להחליף XRP בקלות לכל מטבע מדיני (פיאט) או נכסים דיגיטליים אחרים, מה שמפחית משמעותית את העלויות והחיכוכים הקשורים בעסקאות חוצות גבולות.

סקירה זו תתמקד בתפקידה של ריפל במהפכה במערכת הבנקאית המסורתית והפוטנציאל שלה לאתגר את מערכת SWIFT הוותיקה.

קישורים:

אתר החברה

הדף הלבן

השוואה: Ripple vs. SWIFT

ריפל שמה לעצמה למטרה להקל על העברת כספים בינלאומית, המערכות הבנקאיות המסורתיות משתמשות היום במערכת SWIFT לצרכים אלו. מכאן – ההשוואה המתבקשת בין SWIFT לרשת של Ripple בפרמטרים הבאים:

מהירות עסקה

היתרון המשמעותי ביותר של ריפל על מערכת SWIFT המסורתית הוא מהירות העסקאות שלה. בעוד שעסקאות SWIFT עשויות להימשך מספר ימים להסדיר,RippleNet  מאפשרת למוסדות פיננסיים להסדיר עסקאות תוך 3-5 שניות בלבד, מה שהופך אותה לאלטרנטיבה אטרקטיבית עבור הבנקים ולקוחותיהם.

יעילות מחיר

השימוש של Ripple ב-XRP כמטבע גשר ותהליך העסקאות היעיל שלו מובילים לחיסכון משמעותי בעלויות. RippleNet מבטלת את הצורך בחשבונות שבהם משתמשים בנקים כדי ליישב עסקאות בין-מדיניות. על ידי צמצום כמות ההון הנקשרת בחשבונות אלו, הבנקים יכולים להוזיל את עלויות התפעול שלהם בצורה משמעותית.

שְׁקִיפוּת

טכנולוגיית הבלוקצ'יין של RippleNet מציעה שקיפות מוגברת בהשוואה למערכת SWIFT. עסקאות ב-RippleNet נרשמות בפנקס חשבונות מבוזר, מה שמאפשר מעקב בזמן אמת ונראות מקצה לקצה. רמה זו של שקיפות מועילה במיוחד לבנקים, מכיוון שהוא מאפשר להם לנטר עסקאות בצורה יעילה יותר ולהפחית את הסיכון להונאה וטעויות.

התאמה לשינויים

בעוד SWIFT הציגה לאחרונה את יוזמת Global Payments Innovation (GPI) כדי לשפר את מהירות העסקאות והשקיפות שלה, היא עדיין מסתמכת על תשתית בת עשרות שנים. לעומת זאת, הפתרון המבוסס על בלוקצ'יין של Ripple הוא יותר מסתגל וניתן להרחבה, ומאפשר לו להתפתח עם הנוף הפיננסי המשתנה במהירות.

אתגרים ומבט לעתיד

למרות יתרונותיה על פני מערכת SWIFT, ריפל עומדת בפני מספר אתגרים. אי ודאות רגולטורית ומאבקים משפטיים מתמשכים עם רשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC) השפיעו על ביצועי השוק והאימוץ של XRP. בנוסף, הקשר ההדוק של ריפל עם מערכות בנקאיות מסורתיות הוביל כמה חובבי מטבעות קריפטוגרפיים להטיל ספק בביזור שלו ובהתאמה למטרות הרחבות יותר של שוק המטבעות הדיגיטליים.

עם זאת, רשימת השותפויות ההולכת וגדלה של ריפל ושלה מחויבות מתמשכת לשיפור עסקאות חוצות גבולות מצביעה על עתיד מבטיח ושינויים מעניינים בעולם הבנקאות. ככל שיותר מוסדות פיננסיים יאמצו את RippleNet ויכירו ביתרונותיה, Ripple עשויה בסופו של דבר להוות אתגר משמעותי למערכת SWIFT ולשנות את תעשיית הבנקאות המסורתית מקצה לקצה.

אז כיצד המערכת פועלת?

המערכת האקולוגית של XRP בנויה סביב ה-XRP Ledger, טכנולוגיית בלוקצ'יין מבוזרת בקוד פתוח, והמטבע הדיגיטלי המקורי שלה, XRP.

המטרה העיקרית של המערכת האקולוגית של XRP היא לאפשר עסקאות גלובליות, בצורה מהירה, בטוחה וזולה שימוש. את מימוש מטרות אלו, ריפל משיגה על ידי שילוב של מספר מערכות:

1. בבסיס כל המערכת עומד ה-XRP Ledger - טכנולוגיית ספר חשבונות מבוזר המתעדת את כל עסקאות ה-XRP. הוא משתמש במנגנון קונצנזוס הנקרא Ripple Protocol Consensus Algorithm (RPCA) כדי לאמת ולאשר עסקאות. שלא כמו הוכחת עבודה (בשימוש ביטקוין) או הוכחת החזקה (בשימוש ב-Ethereum 2.0), ה-RPCA דורש הרבה פחות אנרגיה ומסדיר עסקאות תוך 3-5 שניות. זה הופך את ה-XRP Ledger לניתנת להרחבה ויעיל בהשוואה לטכנולוגיות בלוקצ'יין אחרות.

2. המטבע XRP: XRP הוא המטבע הדיגיטלי המקורי של XRP Ledger. הוא משמש כמטבע "גשר", המאפשר למשתמשים להחליף אותו לכל מטבע פיאט או נכסים דיגיטליים אחרים.

מקרה השימוש העיקרי של XRP הוא לספק נזילות לפי דרישה למוסדות פיננסיים, להפחית עלויות וחיכוך הקשורים לתשלומים חוצי גבולות מסורתיים.

3. רשת ריפל: RippleNet היא רשת התשלומים הגלובלית של Ripple המחברת בין בנקים, ספקי תשלומים ובורסות נכסים דיגיטליים. הרשת ממנפת את היכולות XRP Ledger ו- XRP כדי לאפשר עסקאות בינלאומיות בזמן אמת. חברי RippleNet יכולים לבחור להשתמש ב-XRP לנזילות לפי דרישה או לבחור בהענקת נזילות מסורתית (מטבע פיאט).

4. נזילות לפי דרישה (OCL): זו תכונת של הרשת RippleNet המשתמשת ב-XRP כדי לספק נזילות מיידית לעסקאות חוצות גבולות. מוסדות פיננסיים יכולים להשתמש ב-ODL כדי לספק נזילות בזמן אמת במקום לממן מראש חשבונות נוסטרו, מה שמפחית משמעותית את העלויות התפעוליות ודרישות ההון.

5. פרוטוקול Interledger : פרוטוקול פתוח שפותח על ידי Ripple כדי לאפשר עסקאות חלקות על פני רשתות תשלום ופנקסי חשבונות שונים. הוא מחבר בין בלוקצ'יין שונים ורשתות תשלום, המאפשרות להם לעבוד יחד ולאפשר עסקאות חוצות גבולות בצורה יעילה יותר.

מנגנון ההסכמה

מנגנון ההסכמה של פרוטוקול ריפל הנקרא RPCA הוא מנגנון הקונצנזוס המשמש את ה-XRP Ledger, טכנולוגיית הבלוקצ'יין המבוזרת והפתוחה העומדת בבסיס רשת התשלומים של החברה. בשונה ממערכות הוכחת עבודה (POW) או הוכחת החזקה (POS), ה-RPCA מציע גישה ייחודית לאימות ואישור עסקאות.

ה-RPCA כולל רשת של צמתי אימות המתקשרים זה עם זה כדי להסכים על העסקאות. תהליך הקונצנזוס מחולק למספר סבבים, וכל סבב מורכב משלושה שלבים: אתחול, אימות והסכמה. להלן פירוט שלב אחר שלב של תהליך RPCA:

שלב ראשון - אתחול: בשלב זה, עסקה חדשה מוגשת ל-XRP Ledger. העסקה מופצת ברחבי הרשת, וכל צומת אימות מוסיף את העסקה לסט המועמדים שלו, אוסף של טרנזקציות שממתינות לאימות.

שלב שני - אימות: במהלך שלב האימות, כל צומת אימות מעריך את העסקאות בערכת המועמדים שלו בהתבסס על קבוצה של כללים מוגדרים מראש, כגון בדיקה אם לשולח יש מספיק יתרה כדי לכסות את העסקה. אם עסקה עומדת בכללים אלו, הצומת יוצר הודעת אימות, הכוללת מזהה ייחודי ופרטי העסקה, וחותם עליה באמצעות המפתח הפרטי של הצומת. לאחר מכן הצומת משדר את הודעת האימות לעמיתיו.

שלב שלישי - הסכם: בשלב ההסכם, הצמתים המאמתים מקבלים הודעות אימות מעמיתיהם ומעדכנים את רשימות הצמתים הייחודיות שלהם הנקראים UNL’s.

UNL הוא קבוצה של צמתי אימות מהימנים שצומת מסתמך עליהם כדי להגיע לקונצנזוס. כל צומת משווה את הודעות האימות ב-UNL שלו כדי לקבוע אם רוב (בדרך כלל 80%) מהצמתים המהימנים מסכימים על תקפותה של עסקה. אם הושג הרוב הנדרש, הצומת מחשיב את העסקה מאומתת ומוסיף אותה לפנקס החשבונות. אם לא, הצומת משליך את העסקה, והיא לא תיכלל בפנקס החשבונות.

נכון להיום, רוב ה-Validators אינם מבית חברת ריפל, על אף שבשנותיה הראשונות מעל 80% מהצמתים היו בבעלותה. עם זאת, חשוב להדגיש שחברת ריפל היא זו שקובעת מי מלכתחילה ייכלל ב-Unique Node List.

חשש הביזור עולה רק מהלבין את אופן פעולת מנגנון ההסכמה – כל אחד מהמאמתים ברשת חייב להיות מאושר ע"י חברת ריפל – וזה מייצר חשש מוצדק שבו יש שיחשבו שהחברה עצמה שולטת במאמתים ברשת.

היווסדות והצוות

הבנת סיפור ההקמה של ריפל עוזרת לנו להעריך את החזון והדחף שהובילו למעמדה הנוכחי בעולם הנכסים הדיגיטליים ורשתות התשלומים. ריפל, שנקראה בתחילה OpenCoin, נוסדה ב-2012 על ידי כריס לארסן וג'ד מק'קאלב. לשני המייסדים היה ניסיון רב במגזרי הטכנולוגיה והפיננסים לפני שיצרו את ריפל. כריס לארסן הוא יזם סדרתי עם רקע חזק בטכנולוגיה פיננסית. הוא ייסד את E-Loan, פלטפורמת הלוואת משכנתאות מקוונת ב-1997, ולאחר מכן הקים את Prosper Marketplace, פלטפורמת הלוואות עמית לעמית. הניסיון של לארסן ביצירה והגדלת שירותים פיננסיים חברות הניחו את הבסיס לתפקידו בפיתוח ריפל. ג'ד מקקב הוא מתכנת ויזם בעל שם, הידוע בתרומתו לפרויקטים שונים של נכסים דיגיטליים. לפני ריפל, מק'קיילב הקים את Mt. Gox, שהפך לבורסת הביטקוין הגדולה בעולם לפני קריסתה הסופית. הוא גם ייסד את Stellar, עוד רשת נכסים דיגיטליים ותשלומים בולטת, לאחר שעזב את ריפל ב-2013.

המשקיעים המוקדמים של ריפל כללו חברות הון סיכון וחברות טכנולוגיה משפיעות. כמה מהמשקיעים המוקדמים הבולטים היו Andreessen Horowitz, Lightspeed Venture Partners, Google Ventures, IDG Capital Partners ו-Santander InnoVentures.

ריפל לא ערכה הנפקת מטבעות ראשונית (ICO) כמו פרויקטים רבים אחרים של בלוקצ'יין. במקום זאת, היא גייסה כספים באמצעות סדרה של השקעות הון סיכון, בהיקף כולל של למעלה מ-90 מיליון דולר לאורך ההיסטוריה שלה. ריפל השתמשה בכספים אלה כדי לפתח את הטכנולוגיה שלה, להרחיב את הרשת שלה שותפים, ולקדם את אימוץ המוצרים והשירותים שלה ברחבי העולם.

Ripple החלה את דרכה בפיתוח פרוטוקול Ripple Transaction Protocol (RTXP) ויצירת המטבע הדיגיטלי המקורי, XRP. המטרה העיקרית הייתה לאפשר תשלומים גלובליים מהירים, מאובטחים וחסכוניים על ידי מינוף טכנולוגיית הבלוקצ'יין. בשנת 2013, OpenCoin שינתה את שמה ל-Ripple Labs Inc מה שמשקף את ההתמקדות של החברה בפרוטוקול התשלום Ripple. תחת השם החדש הזה, החברה המשיכה לפתח את הטכנולוגיה שלה וליצור שותפויות עם מוסדות פיננסיים. במהלך השנים, ריפל התפתחה והתאימה לצרכי האקוסיסטם הפיננסי העולמי.

החברה מיתגה את עצמה מחדש כ-Ripple ב-2015, והוציאה את "Labs" משמה. עם השינוי הזה, ריפל חיזקה את מעמדה כשחקנית מרכזית בעולם פתרונות התשלום מבוססי בלוקצ'יין. סיכום סיפור הקמתו של ריפל הוא סיפור על חדשנות, שאפתנות והרדיפה אחר שינוי המערכת הפיננסית העולמית. ריפל, שהוקמה על ידי כריס לארסן וג'ד מקקב, גדלה מסטארט-אפ קטן לספקית רשת תשלומים גלובלית עם גיבוי של משקיעים בולטים.

יזמי הפרויקט - כריס לארסן וג'ד מק'קאלב

המטבע XRP – שימושים, ביקש, היצע

Ripple מציעה שירות למוסדות פיננסיים על ידי מתן דרך לעבד תשלומים חוצי גבולות בצורה מהירה, זולה ומאובטחת.

XRP, המטבע הדיגיטלי המפעיל את XRP Ledger, ממלא תפקיד מכריע ברשת התשלומים הגלובלית של Ripple. הבנת הטוקונומיקס (כלכלת המטבע) של XRP חיונית לתפיסת הגורמים המשפיעים על הערך, ההיצע והביקוש שלו.

המספר המרבי של מטבעות XRP מוגבל ל-100 מיליארד.

מקורות ההיצע של XRP מגיעות משלוש קטגוריות עיקריות:

1. מטבעות במחזור: הכוונה היא ל-XRP הזמין למסחר בשוק. נכון לאפריל 2023, ההיצע במחזור הוא בסביבות 52 מיליארד XRP, כאשר המספר גדל עם הזמן עקב השחרור התקופתי של Ripple של XRP מחשבונות הנאמנות שלה.

2. מטבעות בפקדון: Ripple הניחה חלק ניכר מכלל אספקת ה-XRP בחשבונות נאמנות כדי להבטיח שחרור צפוי של XRP לתוך השוק. מערכת הנאמנות משחררת מיליארד XRP כל חודש. כל XRP שלא נעשה בו שימוש מוחזר לנאמנות וממוקם בסוף התור לשחרור עתידי.

3. אחזקות צוות וחברה: צוות Ripple והחברה עצמה מחזיקים בחלק מהאספקה הכוללת של XRP למטרות שונות, כגון פעולות מימון, פיתוח ושותפויות אסטרטגיות. בעת ההנפקה הוקצה לחברה כ 20% מכלל אספקת המטבע.

מקורות הביקוש ל-XRP מגיעות ממספר גורמים:

1. שימוש לתשלומים בינלאומיים: XRP משמש כמטבע גישור בשירות On-Demand Liquidity (ODL) של RippleNet, המאפשר תשלומים חוצי גבולות מהירים וחסכוניים. מוסדות פיננסיים המשתמשים ב-ODL יוצרים ביקוש ל-XRP, מכיוון שהם דורשים את המטבע הדיגיטלי כדי להקל על עסקאות.

2. מסחר וספקולציות: בדומה למטבעות קריפטוגרפיים אחרים, XRP נסחר בבורסות שונות של נכסים דיגיטליים. סוחרים ומשקיעים קונים ומוכרים XRP למטרות רווח, מה שתורם לביקוש שלו.

3. אינטרס מוסדי: בעוד Ripple ממשיכה ליצור שותפויות עם בנקים ומוסדות פיננסיים, העניין ב-XRP כנכס דיגיטלי בעל ערך עולה. מוסדות עשויים לרכוש ולהחזיק XRP למטרות שונות, לרבות שימוש בו במסגרת פעילותם או כהשקעה אסטרטגית.

מנגנון ה"שריפה"

XRP משלב מנגנון "שריפה" לעמלות העסקה. כאשר עסקה מתבצעת ב-XRP Ledger, סכום קטן של XRP נגבה כעמלת עסקה. עמלה זו "נשרפת" או נהרסת, ובכך למעשה מפחיתה את האספקה הכוללת של XRP לאורך זמן. עם זאת, כמות ה-XRP הנשרפת בכל עסקה היא מינימלית, וההשפעה על ההיצע הכולל היא זניחה בטווח הקצר.

מתחרים

ריפל התגלתה כשחקנית משמעותית בתחום התשלומים מבוססי בלוקצ'יין, ומציעה אלטרנטיבה תחרותית למערכות מסורתיות. עם זאת, החברה מתמודדת עם תחרות מפרויקטים חדשניים אחרים שמטרתם גם היא לשנות את האקוסיסטם הפיננסי העולמי. 2 המתחרות הבולטות הן:

Stellar (XLM): נוסדה ע"י ג'ד מקאלב (שייסד בעבר את Ripple) וחולקת קווי דמיון עם Ripple מבחינת המשימה שלה "לאפשר תשלומים חוצי גבולות מהירים ובעלות נמוכה".

בעוד ש-Ripple מתמקדת בעיקר בבנקים ובמוסדות פיננסיים, Stellar מתמקדת בהגעה לאוכלוסיות ללא בנקאות ותת-בנקאות, ומציעה גישה כוללת יותר להעברות כספים ולגישה פיננסית. ברמת העמלות והמהירות היכולות די דומות, אך האוכלוסייה אליה מכוונים ריפל ו – Stellar שונה.

R3 Corda: זהו קונסורציום (שותפות) של למעלה מ-300 מוסדות פיננסיים, המתמקד בפיתוח פתרונות בלוקצ'יין לעסקים. Corda, פלטפורמת הבלוקצ'יין של R3, מאפשרת מאובטחת, פרטית וניתנת להרחבה לביצוע עסקאות בין משתתפי הרשת. היוזמה צברה אחיזה במגזר הפיננסי, כאשר בנקים רבים בחנו את הפוטנציאל שלו לתשלומים חוצי גבולות ומקרי שימוש אחרים.

ריפל לעומת מתחרותיה

היתרון העיקרי של Ripple על מתחרותיה טמון ביכולתה לאפשר עסקאות חוצות גבולות בשבריר מהזמן ומהעלות של מערכות אחרות. בעוד ש Stellar מציעה גם עסקאות מהירות ובעלות נמוכה, ההתמקדות של ריפל בשותפות עם בנקים ומוסדות פיננסיים נותנת לה יתרון במונחים של חדירת שוק ואימוץ.

נזילות לפי דרישה (ODL): שירות ה-ODL של Ripple משתמש ב-XRP כמטבע גישור כדי לאפשר הסדר מיידי של עסקאות. זה מבטל את הצורך בחשבונות ממומנים מראש, הפחתת דרישות ההון לבנקים ושיפור היעילות של מערכת התשלומים העולמית. לא Stellar ולא R3 Corda מציעים פתרון דומה הממנף נכס דיגיטלי מקורי להסדר מיידי.

רשת השותפים Ripple's: החברה פרסה רשת של שותפים, לרבות בנקים, ספקי שירותי תשלום וחברות טכנולוגיה, המבדילה אותה מהמתחרות שלה. רשת זו מאפשרת ל-Ripple להרחיב ללא הרף את טווח ההגעה שלה ולשפר את האימוץ של פתרונות התשלום שלה.

מעורבות רגולטורית: Ripple הייתה פרואקטיבית במעורבות עם רגולטורים ובנקים מרכזיים כדי להבטיח ציות ולקדם את הצמיחה האחראית של האקולוגית של הנכסים הדיגיטליים. מעורבות זו מסייעת בבניית אמון ואמינות עם מוסדות פיננסיים, ועלולה להעניק ל-Ripple יתרון על פני מתחרים שאולי לא יצרו קשרים עם הרגולטורים. עם זאת, חשוב להכיר שבגלל המוכרות והאימוץ הרחב של ריפל היא נמצאת על הכוונת של רשויות החוק ונמצאת בתביעה הולכות וחוזרות בין ה- SEC האמריקאית. לאחרונה, שמועה לגבי ניצחונה בקרב המשפטי האחרון העלה תקווה בקרב המשקיעים.

סייגים וחששות

בעוד Ripple יצר עניין והתלהבות משמעותיים כפתרון תשלומים גלובלי, חיוני לשקול את ההסתייגויות והחששות הפוטנציאליים ממספר נקודות מבט.

חששות רגולטוריים

ריפל התמודדה עם אתגרים משפטיים בארצות הברית, כאשר רשות ניירות ערך (SEC) טוענת ש-XRP הוא נייר ערך לא רשום. תביעה מתמשכת זו יצרה אי ודאות סביב מעמדה המשפטי של XRP ועשויה להשפיע על אימוצו, הנזילות והערך של המטבע. למרות שהנושא צפוי להסתיים בקרוב, וידה של ריפל די על העליונה בשלבים האחרונים, על המשקיעים לשקול את התוצאות הפוטנציאליות של תביעה זו וכל שינוי רגולטורי עתידי שעלול להשפיע על פעילות ריפל.

חששות הריכוזיות

אחת החששות העיקריים לגבי ריפל היא מידת הריכוזיות ברשת שלה. המבקרים טוענים שמנגנון הקונצנזוס של ריפל, המסתמך על קבוצה נבחרת של מאמתים מהימנים, הוא פחות מבוזר מפלטפורמות בלוקצ'יין אחרות כמו ביטקוין ואת'ריום. ריכוזיות זו עלולה להוביל לפגיעות פוטנציאליות ברשת, כגון נקודת כשל בודדת או "רגישות" לקנוניה בין המאמתים.

חששות התחרות

ריפל מתמודדת עם תחרות מפתרונות תשלום אחרים מבוססי בלוקצ'יין, כמו גם ממערכות תשלום מסורתיות. היכולת של החברה לשמור ולהרחיב את נתח השוק שלה תהיה מכרעת להצלחתה, ועל המשקיעים להיות מודעים לנוף התחרותי ולהשפעתו הפוטנציאלית על הצמיחה העתידית של ריפל.

לסיכום

Ripple הוא פרויקט פורץ דרך בעולם התשלומים הגלובליים. הייחודיות שלו כמטבע קריפטו שבא לשתף פעולה עם מוסדות הפיננסיים המסורתיים התברר כהחלטה משתלמת, החברה גייסה לצידה כמה מהבנקים הגדולים והמוכרים בעולם המשתמשים במוצריה.

הטכנולוגיה הבסיסית של החברה היא הרשת RippleNet המאפשרת לבנקים ולמוסדות פיננסיים אחרים להסדיר עסקאות בינלאומיות בזמן אמת עם שקיפות מקצה לקצה ועמלות נמוכות במיוחד.

מנגנון ההסכמה של פרוטוקול ריפל הנקרא RPCA – הוא מנגון שספג ביקורות רבות בשל החשש לריכוזיות שבו וזו נקודה שכדאי להתייחס אליה כמשקיעים.

החברה נוסדה על ידי כריס לארסן וג'ד מק'קאלב וכוללת צוות ושדרה ניהולית חזקה ובעלת ניסיון רב שנים בעולמוטת התשלומים, אחד המייסדים בחברה: ג'ד מק'קאלב עזב אותה והקים פרויקט מתחרה (Stellar) שנוגס בנתח השוק ריפל.

עם זאת, היתרון העיקרי של Ripple על מתחרותיה טמון ביכולתה לאפשר עסקאות חוצות גבולות בשבריר מהזמן ומהעלות של מערכות אחרות. בעוד ש Stellar מציעה גם עסקאות מהירות ובעלות נמוכה, ההתמקדות של ריפל בשותפות עם בנקים ומוסדות פיננסיים נותנת לה יתרון במונחים של חדירת שוק ואימוץ.

החשש העיקרי בהשקע בריפל הוא חוסר הבהירות הרגולטורי שקיים עבור הפרויקט – בגלל היותו גדול ומוכר הוא הפך למטרה בעיני ה – SEC האמריקאי ומתמודד עם תביעות הצפויה להגיע לסיומה.

על הרעיון שריפל, שינו ועוד ישנו את שוק התשלומים הגלובליים מקצה לקצה אפשר לסמוך. כיצד זה יתורגם להשקעה נכונה במטבע XRP? זו שאלה שאינה פתורה.

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואליים הינה מסוכנת ועשויה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הווירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.