סקירה שבועית 5 בספטמבר 2022

September 5, 2022
|
5 דק'

סקירה שבועית זו הוכנה על מנת לתת למשקיעינו ולקהל הרחב מבט מלמעלה על שוק המטבעות הדיגיטליים בו אנו פועלים.

בסקירות מסוג זה נכסה אירועים משמעותיים בשבוע החולף ומשמעותם, נבצע ניתוחי On-chain של אופי הפעילות ברשתות הבלוקצ'יין השונות ונבחן את השפעות הרשתות החברתיות על השוק.

נקודות מפתח:

• משקיעי הטווח הארוך חוזרים לאגור והמוסדיים מצפים להגדיל אחזקות עד סוף השנה

• חשיפה ל BITI בשיא כל הזמנים – למה גודלת החשיפה לשורט על ביטקוין?

• מטבעות בבורסות ומטבעות בארנק הפרטי – היחס חוצה את השיא של 2018

• סיכום ומבט לעתיד

משקיעי הטווח הארוך חוזרים לאגור והמוסדיים מצפים להגדיל אחזקות עד סוף השנה

חברת המסחר Cumberland המשרתת גופים מוסדיים בתחום הקריפטו, הציגה השבוע דו"ח ובו סקר על מצב השקעתם הנוכחי של גופים מוסדיים בשוק המטבעות הדיגיטליים. בקצרה, הדו"ח מצביע על כך ש 50% מהון ההשקעה (במטבעות דיגיטליים) של המשקיע המוסדי הסביר נמצא במטבעות יציבים או בדולר. מה שמצביע על אסטרטגיה הגנתית מצד משקיעים מוסדיים, זה כמובן בא בהתאמה לכך שתנאי המאקרו מצביעים על חולשה מתמשכת של נכסי סיכון בטווח הקרוב. יחד עם זאת, 66% מהנשאלים אמרו שהם מצפים שהפריסה שלהם תהיה גבוהה יותר עד סוף השנה.

יתרה מכך, מידע זה אודות משקיעים מאושש בעדויות מהבלוקציין (On-chain) שמצביעות על כך שלא מעט משקיעים המסורתיים כבר יצאו מפוזיציות הביטקוין שלהם ויש מזומנים משמעותיים בצד.

משקיעים לטווח קצר יותר אולי עזבו, אבל משקיעי הביטקוין ארוכי טווח החלו לאגור שוב מטבעות לפוזיציות שלהם.

בחודש אוגוסט, הארנקים הגדולים יחסית שמחזיקים 100 עד 10,000 BTC צברו ביטקוין והגדילו אחזקות באופן משמעותי. ומבט על הגרפים מראה כיצד מטבעות עוברים ממחזיקי הטווח הקצר אל מחזיקי הטווח הארוך בזרימה אחידה. אנו עדיין לא רואים מספרים גדולים בקנייתם של משקיעי הטווח הארוך והארנקים הגדולים, אך זה נראה כתחילתו של גל שחוזר על עצמו באופן די עקבי בעת ירידות.

GalaxyDigital

בתמונה מעל אנו מביטים על החזקות משקיעי הטווח הארוך וכיצד הן משתנות בהשוואה למחיר הביטקוין. בעת עליות - מכירה ברורה (בכתום) בעת ירידות – צבירה ואגירה (בכחול).

חשיפה ל BITI בשיא כל הזמנים – למה גודלת החשיפה לשורט על ביטקוין?

BITI – תעודת סל של Proshares המאפשרת חשיפה לשורט על ביטקוין (קנייה של הETF - מהווה שורט על ביטקוין) הגיעה בשבוע האחרון לשיא כל הזמנים בכספים שנמצאים תחת ניהולה. בשבועים האחרונים בלבד היא גדלה ב- 70% , סך הנכסים תחת ניהולה הגיעה בשבוע החולף ל 4310 מטבעות BTC.

העניין הגובר ב BITI ובעצם בביצוע שורט על הביטקוין מצביע על כך שמשקיעים וסוחרים מבקשים לגדר את עצמם מעוד ירידה אפשרית בשוק. דרך ההתמודדות בשבוע החולף הראתה הגנתיות מצד המשקיעים. ואותם, אי אפשר להאשים. כיצד יתמודדו מול אינפלציה שרחוקה להיות בשליטה והשפעות מאקרו שרק גוברות על שוק המטבעות הדיגיטליים?

בעוד החשיפה ל BITI הגיעה לשיא כל הזמנים, ETF אחר של Proshares הוא BITO חווה יציאת כספים לא קטנה בשבוע החולף. BITO המפורסם הוא כלי פיננסי המאפשר חשיפה הפוכה מ BITI – קניית ביטקוין (פוזיציית לונג) בשוק ההון האמריקאי. 1725 מטבעות ביטקוין יצאו החוצה מ-BITO בתקופה של שבועיים בלבד.

Arcane Research

בקצרה על מצב ה BITI לעומת מחיר הביטקוין, כל פעם שה- BITI שבר שיא חדש בכמות הכספים שתחת ניהולו, הביטקוין יצר תחתית מחיר זמנית. עולה התהייה, האם שוב יחזור הניגון? ההיגיון מציע שכן.

מטבעות בבורסות ומטבעות בארנק הפרטי – היחס חוצה את השיא של 2018

הסתכלות לטווח ארוך בשוק המטבעות הדיגיטליים נוטה להחליק הצידה ומבט על הנתונים ממעוף הציפור גם הוא אינו קורה מספיק הודות לאופי קצר הרואי שחלק מהמשקיעים בשוק הזה חולקים. לכן נקודה שחשוב לציין היא כמות המטבעות שנמצאים בבורסות שנמצאת בשפל היסטורי – מאז נובמבר 2018 לא הייתה כזו "בריחה" של מטבעות מהבורסות אל הארנקים הפרטיים. הסיבות וההשלכות של מצב כזה חיובית עלינו כמשקיעים.

ראשית, עם יותר מטבעות שנמצאים בארנקים הפרטיים ולא בבורסות, הסיכויים למכירה גדולה ומדבקת פוחתת דרסטית. וזאת מכיוון שהנזילות בארנקים הפרטיים והקרים פחותה מזו בבורסות. כל העברה של מטבעות אל הבורסות היא הצהרת כוונות של המשקיעים על כוונה למכירה ומעבר למטבעות יציבים או דולרים. כל מעבר של מטבעות החוצה מבורסות מסמן החזקה ונכונות להישאר בשוק.

בטבלה מתחת: באדום – כמות המטבעות שנמצאים בבורסות , בירוק – מחיר הביטקוין.

sentiment

סיכום ומבט לעתיד

הסיכון הגדול ביותר למחיר הביטקוין בטווח הקרוב הם אירועים מאקרו-כלכליים, מדיניות מוניטרית ופעולות רגולטוריות. המשך הידוק המדיניות המוניטרית עקב אינפלציה מתמשכת והתחזקות הדולר יכבידו על נכסי סיכון כמו ביטקוין.

הסיכונים שנראה כי יורדים מהשולחן עתה הם: כמויות המינוף הגבוהות והמכירה האגרסיבית של כורים, בעודם יורדים מהפרק לחץ המכירה ירד מ BTC ושאר השוק.

השדרוג של Ethereum למערכת POS החזיק את רוב תשומת הלב של המשקיעים במשך חודשים ושימש כטריגר לתזוזות מחיר בחודשים האחרונים. השדרוג כאמור, מסובך ונוטה לסיכונים, לכן, כשיחלוף האירוע (הצפוי ב-15 בספטמבר), אנו צפויים לראות הון מוסדי חוזר בחזרה לנכסי קריפטו כולל ETH ו-BTC.

נקודה שחשוב לציין היא העובדה שהביטקוין נסחר בשבוע החוף מתחת ל 200MA – היסטורית נקודה שנחשבת זמן לאגירה וצבירת מטבעות.

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואליים הינה מסוכנת ועשויה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הווירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות