סקירה שבועית 22 באוגוסט 2022

August 22, 2022
|
5 דק'

סקירה שבועית זו הוכנה על מנת לתת למשקיעינו ולקהל הרחב מבט מלמעלה על שוק המטבעות הדיגיטליים בו אנו פועלים.

בסקירות מסוג זה נכסה אירועים משמעותיים בשבוע החולף ומשמעותם, נבצע ניתוחי On-chain של אופי הפעילות ברשתות הבלוקצ'יין השונות ונבחן את השפעות הרשתות החברתיות על השוק.

נקודות מפתח:

• את'ריום ממשיך לנגוס בנתח השוק של ביטקוין ושאר המטבעות

• הנאסד"ק בביצועים טובים יותר מהביטקוין, מה הסיבות? ואיפה עומדת ההתאמה בין הביטקוין לשווקים?

• לראשונה בהיסטוריה: הפוזיציות הפתוחות באופציות על את'ריום עלו על אלו בביטקוין

את'ריום ממשיך לנגוס בנתח השוק של ביטקוין ושאר המטבעות

חלקו של את'ריום משווי השוק הכולל של הקריפטו עבר את ה-  20% לראשונה מאז מאי. כבר מספר שבועות רצוף שביצועי האת'ריום מתעלים על אלו של הביטקוין.

את חודש יולי התחיל האת'ריום עם נתח שוק של 14% , כאשר כמעט בכל שבוע הגדיל את נתח השוק באחוז עד שניים.

את ההשתלטות על נתחי השוק הללו כמובן ניתן לייחס לסנטימנט החיובי שקרב משקיעי הקריפטו כלפי האירוע הכי מדובר בזמן האחרון: השדרוג הצפוי של את'ריום והמעבר למערכת POS.

לעומת זאת, שווי השוק של הביטקוין החל את חודש יולי ב 48% ומאז איבד בקביעות דומיננטיות בכל שבוע. כעת עומד הביטקוין על 41% נתח שוק מסך שוק המטבעות הדיגיטליים. האיבוד של הדומיננטיות בביטקוין לטובת את'ריום מצביעה על מגמה ברורה – לאור השדרוג והחדשות באת'ריום הסוחרים והמשקיעים בהחלט מעדיפים כעת את את'ריום כאופציית השקעה נכונה יותר עבורם.

העדפת את'ריום על פני הביטקוין נראית גם בגרף ETH/BTC , כאשר מאמצע יולי ועד היום – ניתן לראות כי האת'ריום עם ביצועי-יתר מול הביטקוין שנגרר מאחור.

בהתבסס על החוזק האחרון, ברור שמשקיעים וסוחרים מעדיפים חשיפה ל-ETH היות ואנחנו במרחק של כחודש מתאריך השדרוג. ככל שנתקרב למיזוג , ייתכן שנראה את ETH מאבד מעט מן הדומיננטיות שלו מול הביטקוין וזאת מכיוון שרבים מגלמים את המיזוג הקרוב כבר מעכשיו בשיקולי השקעתם. מבחינתם, כאשר השדרוג יצא לפועל אז אלה יהיו בחזקת "חדשות" ולא "שמועות" בעת הזו ייתכן כי יעדיפו לחזור לביטקוין. אין זה אומר שהאת'ריום לא ימשיך לצמוח ככל שנתקרב לשדרוג.

ETH/BTC– את'ריום בביצועי-יתר מול הביטקוין בחודש האחרון.

ועדיין, שוק הקריפטו נוטה להעריך מדי אירועים ידועים מראש כמו השדרוג הקרוב באת'ריום, רבים גם נוטים לייחס לשדרוג הקרוב לא מעט סגולות ותכונות שלא קיימות בפועל (כתבה בנושא- בהמשך השבוע). ההנחה הסבירה היא שלאור האמוציות הרבות סביב אותו שדרוג נראה ניפוח-יתר של המטבע שאולי יתוקן בהמשך.

כמובן שכל אלו לא לוקחים בחשבון השפעות סביבת המאקרו שעשויות תמיד לטרוף את הקלפים.

הנאסד"ק בביצועים טובים יותר מהביטקוין, מה הסיבות? ואיפה עומדת ההתאמה בין הביטקוין לשווקים?

מדד הנאסד"ק הראה ביצועים מעולים בשבוע החולף כאשר ב 15 לאוגוסט השלים עלייה של יותר מ 5% מתחילת החודש. כעת עומד המדד על עלייה של 2.8% אחוזים. הביטקוין לעומת זאת מסכם ירידה של כ – 9% מתחילת החודש. נתון זה, מחליש את ההתאמה בין הביטקוין למדד הנאסד"ק.

ולמרות הירידה בהתאמה בעקבות השבועיים המשונים של חודש אוגוסט אנו לא מצפים בשום אופן לתחילתו של ניתוק הקשר בין הביטקוין לנכסי מניות, במיוחד לא כאלו כמו הנאסד"ק שכוללים בתוכם עשרות מניות טכנולוגיה וצמיחה.

את הסיבה ל"ניתוק הזמני" בין הנאסד"ק לביטקוין נייחס למספר גורמים:

1. הציפייה בשוק בנוגע לשדרוג הקרב באת'ריום ש"שואב" כספי משקיעים מהביטקוין אל האת'ריום.

2. ירידת באחזקות הביטקוין של המוסדיים (חברות ציבוריות) – טסלה ודומיה.

3. מדיניות מוניטרית מצמצמת שהפחיתה את קלות הגישה לכספי קרנות הון סיכון.

ועדיין, אנו מדברים על מתאם לא קטן של 0.55 בין הביטקוין לנאסד"ק. בשבועות הקרובים, נראה כי אסטרטגיות מסחר אוטומטיות (וגם סוחרים) המאמינים בתיאוריית ההתאמה בין המכשירים הללו יתנהגו כ"מגשימות הנבואה" כאשר ימכרו נאסד"ק ויקנו ביטקוין ובכך יאזנו את ההתאמה בין השניים לרמות שהיו בחודשים האחרונים (0.6-0.75).

עוד נושא הוא ההתאמה בין הביטקוין לזהב. שממשיך לרדת בחודשיים האחרונים ועומד כעת על פחות מ 0.1.

אלו שבחרו לגדר ביטקוין באמצעות הזהב מצאו עצמם די מרוצים מהמהלך. התאמה הפוכה לזהב אינה משאלת הלב של אלו המאמינים בביטקוין כ"זהב דיגיטלי", אך השוק מכתיב חוקים וכדאי לשחק על פי הם, במיוחד אם זה תורם לתיק ההשקעות שלנו.

לראשונה בהיסטוריה: הפוזיציות הפתוחות באופציות על את'ריום עלו על אלו בביטקוין

כשהשדרוג מתקרב, גזרת הנגזרים משתוללת כאשר כמות הפוזיציות הפתוחות באופציות על את'ריום גברו על זה של הביטקוין.

בשבוע שעבר, סך הפוזיציות באופציות על את'ריום הגיעו ל 8.11 מיליארד דולרים, נתון הגבוה כמעט פי שלושה מהמקום בו עמד לפני חודש.

בביטקוין לעומת זאת, כמות האופציות הפתוחות נמצאת בירידה מתמשכת, סך הפוזיציות הפתוחות עומד על 5.4 מיליארד דולרים.

הרבה מהכסף שמגיע לפוזיציות באת'ריום נראה כי נובע מאסטרטגיות מסחר מתקדמות באופציות המתחשב ברגע הגיען לפקיעה.

בתמונה: סך הפוזיציות הפתוחות של האת'ריום לעומת הביטקוין Arcane

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואליים הינה מסוכנת ועשויה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הווירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות