הורדת דירוג האשראי האמריקאי וההשפעות על שוק הקריפטו

August 2, 2023
|
3 דק'

בפעם הראשונה מזה 12 שנים הורידה סוכנות הדירוג הבינלאומית פיץ' את דירוג האשראי של ארה"ב מ-AAA ל AA+.

הסבר על האירוע והאם זה יכול להשפיע על שוק הקריפטו?

סוכנות הדירוג פיץ' הסבירה את הורדת הדירוג האשראי במספר גורמים, הקוויים הכללים:

1. הגירעון הממשלתי שממשיך לעלות, הם צופים 6.3% מהתוצר ב 2023 (לעומת – 3.7% בשנה שעברה)

2. החוב הלאומי הגבוה – יחס חוב תוצר שעומד על 130%.

3. שחיקה באמון הציבור בהתנהלות הפיננסית של הממשל.

התהודה של גופי הדירוג כדוגמת פיץ' היא עצומה וההשפעה של הורדת דירוג אשראי מסוג זה היא עניין שיזין עוד יותר את מעגל השחיקה באמון במערכת הכלכלית האמריקאית.

התמהיל שנוצר - שחיקה באמון המערכת הכלכלית האמריקאית המגיעה בתקופה של העלאות ריבית, ואפילו, לתיבול - קריסת מספר בנקי השקעות אמריקאים.

תמהיל זה בוודאי לא מיטיב עם הכלכלה האמריקאית, אך האם הוא יכול להיטיב עם הביטקוין ?  

הביטקוין כידוע, הוא מטבע דיגיטלי המוגן על ידי מערכת מבוזרת. אין לו גוף מרכזי שמנפיק אותו, והוא אינו כפוף לרגולציה של ממשלות או בנקים. במילים פשוטות – הוא הנכס הכי אנטי-תזה לממשלות ברחבי העולם.

ירידה באמון הכלכלה האמריקאית הולך בקו ישיר מול עליית האמון בנכסים אלטרנטיביים שנוגדים את הרעיון של אחריות הממשלות על מדיניות מוניטרית, לכן ישנה סברה שהביטקוין אכן עשוי להרוויח מכל הסיפור.

יתרה מכך, הורדת הדירוג של ארה"ב עלולה להוביל לירידה באמון הציבור במטבעות פיאט, כמו הדולר האמריקאי. מה שעלול להוביל לעלייה בביקוש לביטקוין.

כעת, בואו נסתכל על התמונה המצטיירת בעיני הציבור. הורדת דירוג האשראי של ארה"ב עשויה לגרום לכך שהביטקוין ייראה כמו השקעה פחות מסוכנת מאשר לפני כן, ביחס לכלכלה האמריקאית. הסיבה לכך היא שהורדת הדירוג היא סימן שהכלכלה האמריקאית אינה אמינה כמו שהיא הייתה בעבר. הביטקוין – כמטבע דיגיטלי מבוזר עשוי להנות מ"אווירת שוק" בה הכלכלה האמריקאית מאבדת אמון.

יש לומר כי מדובר בהערכה בלבד וכמובן לא ניתן לדעת כיצד יגיב שוק המטבעות הדיגיטליים לתמונת המצב המתגבשת.

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואליים הינה מסוכנת ועשויה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הווירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.