מארק קיובן הפסיד קרוב למיליון דולרים בהונאת קריפטו

September 19, 2023
|
3 דק'

איש העסקים האמריקאי מארק קיובן הפסיד שווי של 870 אלף דולרים במטבעות דיגיטליים. קיובן הסביר שהתחבר לארנק הקריפטו שלו אחרי חודשים שלא התחבר. ברגע שהתחבר, תכולת הארנק רוקנה והועברה לכתובת הפורץ.

הסיבה שהצליח אותו פורץ לחדור לארנק הפרטי של קיובן היא ככל הנראה לינק פישינג שלחץ עליו קיובן, הלינק הפעיל תהליך זדוני שרץ במחשב וממש "אורב" ומחכה לרגע שבו תתבצע התחברות לארנק. כאשר מתבצעת התחברות הקוד הסודי מנותר והסיסמאות לארנק נשלפות.

התקפות הפישינג, הכוללות לינקים זדוניים וטפסי פרטים מזויפים הן ההתקפות הנפוצות ביותר בתעשיית הקריפטו ונדרשת זהירות רבה בכל התעסקות לארנקי מטבעות דיגיטליים.

קיובן הוא איש עסקים, יזם, מפיק קולנוע, סופר, אישיות טלוויזיה ונדבן יהודי אמריקאי. מבעלי קבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס. קיובן מוכר בשל היותו אחד ממשקיעי הטכנולוגיה האדוקים ביותר.

מה ניתן ללמוד ממקרה קיובן ?

נכון, לא לכולנו יש כמעט מיליון דולר בארנק הדיגיטלי שלנו, אך חשוב לזכור שהאקרים משתמשים בשיטת ה"מארבים" שתוארה כאן לעיתים קרובות.

המארב יכול להמשך חודשים ואפילו שנים, שבו התוכנה מחכה לרגע הנכון ומחלצת את כספיכם ברגע.

אגב, אין זה משנה אם מדובר בארנק חם או קר, ברגע שלחצנו על לינק זדוני ונתנו לתוכנה פתח היא תמתין לרגע שנחבר את הארנק הקר למחשב או נתחבר לארנק החם שלנו.

מהסיבה הזו, וסיבות שונות רבות של נוחות שווה לשקול להשתמש בשירות המציע גם שמירה ברמת אבטחה גבוהה שיפתרו אותנו מהעיסוק הבלתי פוסק באבטחת המטבעות.

אנו מזמינים אתכם לבחון השקעה במטבעות עם פרוקסיביט –  בית ההשקעות הראשון בישראל לנכסים דיגיטליים, שבו קיימים נכון להיום שישה מסלולי השקעה שתכננו עבורכם המומחים שלנו. לקוחותינו נהנים ממעטפת של מומחים החותרים למקסום רווחיהם בשוק המטבעות הדיגיטליים, שמבצעים עבורכם את ההמרות, שומרים על המטבעות הדיגיטליים שלכם בצורה המאובטחת ביותר בשוק ומטפלים בכל ענייני המיסוי.