השקעה במטבע וירטואלי – איך עושים את זה?

May 14, 2023
|
5 דק'

השקעה במטבע וירטואלי יכולה להתבצע במספר אפיקים, ביניהם זירות מסחר בינלאומית ומקומיות, דרך בית ההשקעות שלנו, וגם על ידי קניית  המטבעות, שמירתם בארנק לתקופת מה, ומכירתם ברווח. בשורות הבאות יובא מידע חשוב על מטבעות וירטואלים וההשקעה בהם.

קודם כל – היו זהירים וחכמים

כל מי שהשקיע אי פעם באופן עצמאי בשוק ההון או במט"ח, יודע שלא מדובר במשחק ילדים. על מנת להשקיע בצורה מושכלת ומוצלחת, המביאה בסופם של יום או שנה לרווחים, יש לדעת דברים רבים. בין היתר, יש להכיר היטב את נייר הערך (במקרה שלנו המטבע) שבידיכם, את המגמות הגלובאליות ואת השוק המקומי, את פעולות המכירה והקנייה השונות של זירת המסחר, את המגמות הצפויות ואת ההיסטוריה לאחור, והרשימה עוד ארוכה. דברים אלו נכונים במיוחד לגבי המסחר במטבעות וירטואליים, המהווים עולם בפני עצמו ומצריכים בקיאות רבה, בוודאי למי שמעוניין לסחור.

למעשה, מה שחשוב להבין בתור התחלה הוא את ההבדל בין השקעה ובין מסחר. מי שמשקיע בקריפטו מתעניין פחות בתנודות הקצרות ויותר בטווח הארוך. כלומר, הוא קונה ביטקוין או מטבע דיגיטלי אחר בערך מסוים, ממתין עד שיגיע לרף המתאים לאסטרטגיה ארוכת הטווח שלו, ואז מוכר ברווח. במילים אחרות, קונים מטבע ונכנסים למנוחה, עם עין אחת פקוחה על ההגעה לרף שהגדרתם, ועין אחת קצת עצומה לתנודות היומיות והעונתיות. נכון, גם הן חשובות ומעניינות, אך אתם לא קופצים ומשנים אסטרטגיה לפי עלייה או ירידה יומית או חודשית, אלא אם התרחש שינוי משמעותי מאוד בעולם הקריפטו בכללותו, או במטבע הספציפי.

לעומת זאת, מי שסוחר בקריפטו נכנס לעולם שונה למדי, המצריך ערנות הרבה יותר גבוהה. כאן העין האחת די עצומה לטווח הארוך, ואילו העין האחרת פקוחה לתנודות בשערי החליפין מדי יום ושבוע. במילים אחרות, הסוחרים בקריפטו הם אקטיביים מאוד וחייבים להיות עם האצבע על הדופק בכל עת, תוך שימוש מושכל בפעולות מסחר כגון מרקט וסטופ-לימיט, וביצוע ניתוחים טכניים. המטרה היא להשיג תשואה גבוהה יותר מזו של ההשקעה הפאסיבית, ברמה המצדיקה את הזמן והעמלות.

אז אם אתם מחפשים מטבעות וירטואלים להשקעה ועושים את הצעדים הראשונים בתחום, אנא הבינו שמסחר הוא ממש מקצוע בפני עצמו. לעומתו, השקעה ארוכת טווח אמנם מצריכה בקיאות, אך אינה דורשת מכם לחיות ולנשום את התחום.

כמה דברים בסיסיים שכדאי לדעת על השקעות בקריפטו

קודם כל, מי שמחפש מטבע וירטואלי להשקעה יגלה שישנם נכון להיום עשרות אלפימטבעות כאלו. כמובן, ישנם את הביטקוין והאתריום הידועים, אך לצידם עוד שלל מטבעות הזוכים לפופולאריות לאחרונה, כמו דוג'קוין, סולנה, מאטיק, פולקדוט, קרדנו, פוליגון וכדומה. את המטבעות הדיגיטליים גם מחלקים לעיתים לקטגוריות, כגון מטבעות של 3.0 WEB או של גיימינג, ובנוסף קיימים האסימונים הבלתי ניתנים לשינוי, המוכרים בשם NFT, שגם בהם ניתן להשקיע.

עוד חשוב לדעת שבשביל להשקיע ולסחור בקריפטו צריך כמעט תמיד ארנק דיגיטלי. אנו אומרים 'כמעט' תמיד, כי עם בית ההשקעות שלנו אין צורך להחזיק ארנק כזה. אנו שומרים ומשקיעים לכם את המטבעות דרך כספת מאובטחת עם טכנולוגיה מוגנת פטנט, כך שלא צריך להתעסק עם ארנק. בכל מקרה, ישנם סוגים שונים של ארנקים דיגיטליים, שהינם תוכנות המותקנות על גבי חומרה נפרדת, או על גבי מכשיר המחובר לרשת. כדאי להכיר את האפשרויות ולבחור בזו המתאימה לכם, בדגש על ארנק חם למסחר וארנק קר להשקעות.

חשוב לדעת שלא צריך לקנות מטבעות דיגיטליים ביחידות שלמות, למשל 2 מטבעות של אתר או 3 ביטקוין. אפשר לקנות חלקים קטנים ואפילו זעירים של כל מטבע, כך שהמסחר וההשקעה פתוחים בפני כל אחד. עם זאת, בזירות מסוימות קיימים סכומים מינימאליים למי שרוצה להתחיל לסחור, ויש להבין אם אתם עומדים בסכומים אלו.

ולבסוף, קחו בחשבון שבבורסות קריפטו (זירות המסחר), ישנן עמלות שונות, כמו משיכה של שקלים לחשבון הבנק, משיכה לארנק דיגיטלי, וכדומה. כמו כן, ישנה חבות מס רווחי הון בסך 25% מהרווחים, וגם חובת דיווח למס הכנסה.

להשקיע במטבעות וירטואליים דרך בית השקעות

כאמור, קיימות שתי אפשרויות עקרוניות להשקעה במטבעות וירטואליים. האחת היא לקנות את המטבעות ולשמור בארנק עד ההגעה לרף. כאן פוטנציאל הרווחים פחות גדול וגם המומחיות שלכם איננה גבוהה. האפשרות השנייה היא לסחור בבורסת קריפטו במטרה להשיג תשואות גבוהות יותר, מה שמצריך צלילה לעומק עולם הקריפטו, היכרות מעולה עם זירות המסחר והפעולות הקיימות בהן, השקעת זמן רב, ולרוב גם הפסדים של תחילת הדרך.

לעומת זאת, קיימת גם אפשרות אחרת, של השקעה דרכנו. עם בית ההשקעות פרוקסיביט אין צורך בארנק דיגיטלי ואנו דואגים לכלל ענייני הקניה, המכירה, המשיכה לחשבון וניכוי המס. מי שמנהל את ההשקעות הם מומחים מנוסים ביותר בשוק הקריפטו, שבאמת מבינים מה הם עושים, וסביר להניח שיוכלו להשיג רווחים עדיפים בהשוואה למי שאינו חי ונושם את התחום.

מלבד זאת, תוכלו לבחור אצלנו מבין מגוון מסלולים ייחודיים, כל אחד לפי העדפותיו מבחינת סוגי המטבעות, טווחי ההשקעה, מידת השליטה האישית או ניהול המומחים. למעשה, מדובר בהשקעה דומה מאוד לזירות המסחר, רק שכאן אתם מקבלים את המעטפת הטכנית והמקצועית שעושה את החיים הרבה יותר קלים ונוחים, עם מומחיות שעשויה להגביר את הסיכוי להצליח ולהרוויח.

אנו מזמינים אתכם לקבל עוד מידע על מסלולי ההשקעה הייחודים שלנו, ובכל שאלה נוספת לפנות אלינו דרך האתר או בטלפון 073-3701564.





דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואליים הינה מסוכנת ועשויה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הווירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.