מסחר בקריפטו - איך לסחור ולהשקיע במטבעות וירטואלים? המדריך המלא

January 1, 2023
|
7 דק'

לאורך השנים האחרונות צמח שוק ההשקעה והמסחר בקריפטו בעשרות מונים, ומגלגל מיליארדים רבים מדי שנה. אמנם, ביחס למדינות אחרות בעולם לקח לישראלים זמן להתעורר, אך רבים וטובים בארץ מחזיקים במטבעות דיגיטליים בתור השקעה ארוכת טווח, ויש גם המבצעים מסחר בקריפטו דרך זירות מסחר מקומיות ובינלאומיות. בתוך כך, קיימת גם האפשרות, העדיפה לטעמנו, לעבוד עם בית השקעות כמו פרוקסיביט המבצע מסחר במטבעות קריפטו עבורכם.

בכל מקרה, אם אתם שוקלים לעשות את הצעדים הראשונים שלכם ומבקשים לדעת איך להשקיע במטבעות וירטואלים, כדאי שתקראו את המדריך הבא.

כמה דברים בסיסיים שחייבים לדעת

קודם כל, כדי להבין איך לסחור בקריפטו יש להכיר את הבסיס. הכוונה היא למטבעות דיגיטליים שהינם מטבעות מבוזרים המבוססים על מחשבים ברחבי העולם שעובדים ביחד ליצירת כוח חישובי. על כן, מדובר במטבעות מבוזרים, שאינם נשלטים או מתווכים באמצעות גורם אחד, מוגנים ברמה גבוהה במיוחד בפני התערבויות זדוניות, ועדיין פתוחים לכולם. מרבית הישראלים מכירים את הביטקוין והאתריום, אולם יש להבין כי מסחר מטבעות דיגיטליים נעשה על אלפי מטבעות שונים, שלעיתים גם מחולקים לקטגוריות – כגון מטבעות הקשורים לתחום הגיימינג, לתחום ה- 3.0 WEB ועוד.

דבר שני שצריך לדעת לגבי מסחר במטבעות קריפטוגרפים, הוא שבמרבית המצבים (למעט עבודה עם בית השקעות כמו שלנו), צריך שיהיה לכם ארנק דיגיטלי. הארנק הזה הוא מעין תוכנה שאפשר להתקין במחשב בבית, בטלפון הנייד, על חומרה ייעודית או שרת מרוחק, וכיום קיימים לא מעט ארנקים כאלו. הארנק מאפשר לקבל את המטבע הדיגיטלי שרכשתם, לשמור אותו ולשלוח אותו, תוך שאתם רואים את היתרה הנוכחית ולבצע פעולות, הכרוכות בעמלות.

דבר שלישי שכדאי לדעת לפני רכישת מטבעות דיגיטליים בשאיפה להפיק רווחים, הוא שיש הבדל משמעותי בין מי שמשקיע ומי שסוחר בהם. מי שמשקיע החליט למעשה לקנות קריפטו מתוך אסטרטגיה וראייה ארוכת טווח. לאור ניתוח של כלל היבטי המטבע, האסטרטגיה אומרת כי בטווח הארוך צפוי ערכו לעלות (מעבר לתנודתיות היומית או העונתית), וכאשר יעבור רף מסוים שהמשקיע צופה – יבצע את המכירה.

לעומת זאת, מי שסוחר במטבעות דיגיטליים מסתכל על טווח קצרים בהרבה. כמובן שגם הוא צריך לבצע מחקר פונדמנטלי על המטבעות שירכוש, אך כאן מדובר במסחר אקטיבי בטווחים שיכולים לנוע על פני ימים ושבועות. המטרה היא לתזמן קניית ומכירת קריפטו על פי התנודות במחיר ולאור ניתוח טכניים של גרפים, על מנת להשיג תשואות גבוהות ככל הניתן, שכמובן מצדיקות את עצמן ביחס להשקעה 'הפאסיבית' של המשקיע, ולאחר העמלות והמיסוי.

ודבר אחרון: במרבית המקרים יש כאמור להחזיק ארנק דיגיטלי, והדבר נכון גם אם אתם מעוניינים להשקיע או לסחור דרך זירות מסחר מקומיות או בינלאומיות. ניתן לקנות קריפטו בדרכים שונות, החל בכספוטים המצויים בכמה נקודות בישראל, דרך חלפנים, בורסות וזירות המסחר עצמן. לא נרחיב בנושא זה, שכן תוכלו לקרוא באתר שלנו מאמרים מפורטים לגבי איך קונים קריפטו.

אז איך מתחילים לסחור בקריפטו

מי שמעוניין לסחור בקריפטו באופן עצמאי, יכול לעשות זאת דרך זירות מסחר מקומיות או בינלאומית. בזירות אל ניתן לסחור באמצעות פקודות של קנייה ומכירה הכרוכות בעמלות, וכן קיימות עמלות משיכה לארנק הדיגיטלי ומשיכת שקלים לחשבון הבנק. יש לציין כי בזירות מסחר בינלאומית (שאינן מקומיות), הקנייה כרוכה בתהליך בירוקרטי מורכב למדי. כמו כן, מאחר שהרגולציה בארץ אינה חלה על הזירות האלו, הסוחר עלול להיתקל בבעיה כאשר יבקש להפקיד את כספו בבנק ישראלי.

בוסרות בינלאומיות - הקושי הוא במשיכת הכספים לחשבון

בכל מקרה, מי שרוצה לעבוד דרך זירות המסחר הללו, חייב להבין לעומק את הפעולות שהן מציעות. למשל, יש להבין מהי פקודת Market (קנייה או מכירה במחיר השוק הזמין), פקודת Limit (הגדרת מכירה או קנייה במחיר שנקבע מראש), פקודת Stop-loss ( הגדרת מחיר מינימום מראש להגבלת הפסדים), ופקודת Take Profit (הגדרת מחר שבו יוצאים מהפוזיציה ולוקחים את הרווח). כמובן, יש גם להבין היטב את הגרפים והנרות היפנים, כיצד לקרוא אותם ולהשתמש במידע לצורכי מסחר, ויש גם לקחת בחשבון את העמלות, את המיסוי, וכל זאת עוד לפני שדיברנו על היכרות מעולה עם שוק המטבעות הדיגיטלים.

על כן, אם אין לכם רקע רציני בנושא, ההמלצה החמה היא לא להתחיל לסחור עצמאית לפני שתעברו לכל הפחות קורס מקצועי אחד. אין זה סוד שמרבית הסוחרים המתחילים מפסידים כספים, במיוחד בשוק הקריפטו התנודתי. לכן, שאלו את עצמכם אם יש לכם את אורך הרוח, את הכיס הכלכלי העמוק מספיק, את הזמן להשקיע בלימוד ממושך, את הזמן לעסוק במסחר המצריך יד קבועה על הדופק, את השליטה הרגשית, את ההבנה כיצד שומרים פיזור סיכונים נכון ובונים אסטרטגיה מוגדרת, וכדומה.

אפשרות נוספת למסחר בקריפטו – דרך בית השקעות

אפשרות נוספת היא לעבוד עם בית השקעות לנכסים דיגיטליים, כמו פרוקסיביט, שהוא הראשון בישראל בתחום. כאן הדברים פשוטים בהרבה: אין צורך ברכישת ידע מעמיק, בהשקעת זמן או בביצוע פעולות שוטפות מצדכם, וגם אין צורך בארנק דיגיטלי. למעשה, מי שמבצע את המסחר הוא צוות המומחים שלנו דרך מספר מסלולי השקעה לבחירה, ממש כפי שקורה בבתי ההשקעות המסורתיים בשוק ההון. אנו שומרים ומנהלים את המטבעות שלכם, בעת משיכות מבצעים את ההמרה ואת ניכוי המס, ולמעשה מספקים מעטפת שלמה לכל המעוניין להפיק רווחים משוק הקריפטו.

המסלולים הייחודיים שבנינו נועדו להתאים להעדפות הסיכון/תשואה של כל משקיע, ומתחלקים בעיקרון לשניים. המסלולים המנוהלים הינם גמישים יותר על פי תנודות השוק (שוב, אנו מבצעים את ההשקעות על פי האסטרטגיה והמדיניות של פרוקסיביט), ואילו מסלולי marketcap מתעדכנים בכל תחילת חודש בהתאם לתנודות השוק.

אנו מזמינים אתכם לקרוא על מסלולי ההשקעה הייחודים שלנו, ובכל שאלה נוספת לפנות אלינו דרך האתר או בטלפון 073-3701564.