ארנק ביטקוין מומלץ - ארנק ביטקוין למתחילים - המלצות ומידע נוסף

February 6, 2023
|
5 דק'

אנשים המעוניינים להשקיע במטבעות דיגיטליים, צריכים לרוב להיות בעלי ארנקי ביטקוין, אתריום ומטבעות נוספים. כיום קיימים בשוק לא מעט ארנקים כאלו, המתחלקים עקרונית לחמים וקרים, כלומר כאלו המחוברים לרשת וכאלו הנמצאים על חומרה חיצונית. אז למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום ורוצה לדעת איזה ארנק דיגיטלי מומלץ, כדאי לקרוא את השורות הבאות, הכוללות סקירה של הנושא.

אצלנו – לא חייבים ארנק דיגיטלי

לפני שנדבר על פתיחת ארנק אתריום, ביטקוין וכדומה, חשוב לדעת שהמשקיעים של פרוקסיביט פטורים מהצורך להחזיק ארנק. כפי שיוסבר בהמשך, גם הארנק הדיגיטלי הטוב ביותר צופן בחובו סיכוני אבטחה מסוימים, ולעומת זאת המשקיעים שלנו נהנים מפתרון אבטחה אין-האוס בדמות כספת דיגיטליחת מוגנת. מדובר בטכנולוגיה מוגנת בפטנט שהינה "ארנק קר" – כלומר יושבת על חומרה. ואולם, בניגוד לארנקים קרים אחרים, המוגנים יותר בפני פריצות מפני שאינם מחוברים לרשת, הכספת שלנו היא הארנק הקר היחיד שמבצע עסקאות לבלוקצ'יין באופן ישיר. העסקאות נעשות באמצעות חיבור חד כיווני כך שהנתונים יוצאים החוצה, אך לעולם לא נכנסים פנימה. גם הארנקים הטובים ביותר בשוק, שאותם נסקור מייד, אינם מציגים את התכונה הזו, המוגנת בפטנט.

כמה מילים על ארנקים דיגיטליים

לצורך פתיחת ארנק דיגיטלי עליכם להבין כמובן במה מדובר. אז ארנק דיגיטלי הוא פשוט מקום אחסון למטבעות דיגיטליים, ויכול להיות תוכנה או מכשיר פיזי לשמירת המטבעות, בדומה לחשבון הבנק שלכם, רק שכאן אין בנק שמתווך ביניכם לבין הכסף. האבטחה והפעילות של ארנקים אלו מבוססות על מפתח פרטי וציבורי. הראשון הוא הסיסמא שלכם שכמובן יש לשמור אותה במקום נסתר מהעין, שכן אם היא נגנבת ניתן בהחלט להיכנס לארנק שלכם ולבצע בו פעולות. המפתח הציבורי מורכב מ- 64 מספרים ואותיות, המגיע ברוב הארנקים כיום כצירוף של 12 עד 24 מילות הצפנה. כמובן, אין זה קל לזכור את המילים הללו ואם תאבדו אותן אתם עלולים לאבד את הגישה לכספכם. לכן, חשוב לרשום אותן על דף פיזי אחד או יותר, ולהסתירו במקום הידוע רק לכם.

ארנקים קרים מומלצים

כדי להשיב על השאלה איזה ארנק ביטקוין מומלץ נתחיל עם הארנקים הקרים. ארנק קר הינו חומרה הנראית כמו דיסק און קי ורוב הזמן הוא מנותק מהרשת, מה שאומר רמת אבטחה הרבה יותר גבוהה מפני פריצות וגניבות. מדובר בארנקים קומפקטיים שאפשר לשאת אותם עליכם בקלות,. עם זאת, בניגוד למרבית הארנקים החמים, ארנק קר אינו חינמי ועולה כמה מאות עד אלפיים שקלים, הוא לא מתאים למסחר רציף אלא להשקעות ארוכות טווח, והוא פחות קל לתפעול. על כן, הוא מתאים למשקיע לטווח הבינוני והארוך שמחזיק סכומים של כמה אלפי שקלים ומעלה ומעוניין באבטחה הטובה ביותר.

דוגמא טובה עבור ארנק ביטקוין מומלץ כזה, הינו Ledger Nano X, ולחברה זו יש עוד ארנקים הנחשבים לטובים מאוד מסדרות קודמות. מדובר בארנק בעל רמת אבטחה גבוהה מאוד במחיר של כמה מאות שקלים, בעל ממשק משתמש ברור וקל יחסית לתפעול. בנוסף, הוא תומך בעשרות מטבעות דיגיטליים, וכמו כן יש לו קישוריות בלוטוס ולכן ניתן להתחבר אליו דרך הסמארטפון עם האפליקציה התומכת של החברה.

למי שמחפש ארנק דיגיטלי אתריום, ביטקוין וכדומה, כדאי להכיר גם את Trezor Model T. מדובר בארנק מעט יותר יקר מהקודם, אך לא בהפרש משמעותי, וגם הוא מהווה שדרוג של מודלים קודמים. יתרונותיו טמונים בתמיכה בבלוטוס, תמיכה בעשרות מטבעות דיגיטליים, מסך מגע נוח לשימוש וכן אפליקציה המעניקה חוויית שימוש יותר בטוחה וידידותית, עם אפשרות יותר יעילה גם למסחר במטבעות.

מעבר לכך, ישנם עוד ארנקים קרים טובים בשוק כגון KeepKey שהינו זול ופשוט יחסית ומאפשר מסחר עם אפליקציה מובנית, או CoolWallet S בעל קישוריות בלוטוס ותמיכה במטבעות דיגיטליים רבים.

Tresor Model T & Ledger Nano-X

ארנקים חמים מומלצים

לעיתים קרובות, ארנק ביטקוין למתחילים הוא דווקא ארנק חם, שכן רוב האנשים מתחילים בסכומים קטנים. ארנק חם יכול להיות ארנק תוכנה, ארנק דפדפן וארנק מובייל, בעל חיבור לאינטרנט כך שניתן לבצע דרכו עסקאות במטבעות דיגיטליים. בהשוואה לארנקים הקרים, הארנקים החמים נוחים יותר לשימוש אך האבטחה שלהם פחות גבוהה, עקב החשיפה למתקפות סייבר וכן סיכון יותר גבוה לגניבה של המכשיר.

ארנקים חמים אלו ארנקים חינמיים שניתן להפעילם מיידית מהנייד או מהמחשב, שמתאימים למי שרוצה לשמור סכומים לא גבוהים. כמו כן, הם מתאימים למי שמעוניין לבצע מסחר יומי המצריך חיבור מתמיד לבורסות, ולמי שמשלם על שירותים ומוצרים לעיתים קרובות בקריפטו. עקב הסיכון הכרוך בהם, מומלץ שהם ישמשו לסכומים קטנים בלבד למסחר או שימוש שוטף, בעוד שרוב הכסף יימצא על ארנק קר.

בתור התחלה, כדאי להכיר את MetaMusk. זהו ארנק לנייד ולמחשב המגיע גם כתוסף לדפדפן, המאחסן מטבעות קריפטו מרשתות בלוקצ'יין של את'ריום, BSC ועוד. ניתן גם לגשת ממנו לאפליקציות מבוזרות על הרשת של את'ריום, וכך לסחור ב- NFT, בורסות מבוזרות וכדומה. יש לציין כי באופן יחסי לארנקים חמים אחרים הוא מצריך מעט ידע טכני, כך שיש להבין היטב את השימוש בו כדי להימנע מטעויות. היתרון המרכזי שלו טמון ברמת אבטחה גבוהה יחסית והוא חינמי, למעט כאשר מבצעים עסקאות הכרוכות בעמלות נמוכות יחסית.

עוד דוגמא לארנק חם מומלץ מהווה MyEtherWallet, ייעודי עבור אסימוני את'ריום (ERC20). מדובר בארנק המאפשר התחברות ישירה לבלוקצ'יין של את'ריום עם תמיכה במטבעות דיגיטליים רבים, אך יש לציין כי החלפתם של מטבעות את'ריום באחרים מחייבת כניסה לזירת מסחר. הארנק יכול לשבת על הסמארטפון או המחשב בכל מערכת הפעלה, ואינו כרוך בעלויות כלשהן. הוא יותר נוח לתפעול לעומת הארנק הקודם ורמת האבטחה שלו טובה למדי, אם כי מי שעושה את צעדיו הראשונים ימצא כי השלבים הראשונים של ההקמה עשויים להיות מעט מאתגרים. ניתן למצוא ברשת לא מעט מדריכים כתובים ומצולמים לתפעולו.

עוד ארנק מומלץ מאוד עבור פתיחת חשבון ביטקוין הינו Coinbase wallet. בהשוואה לארנקים הקודמים הוא נוח מאוד וקל ביותר לשימוש, עם ממשק משתמש ברור ומעט פרטים שצריך להבין. הוא תומך במאות מטבעות ונכסים דיגיטליים כגון NFT, ומציע רמת אבטחה גבוהה יחסית עם גיבוי של זירת מסחר שהתחייבה לפצות את המשתמשים במקרים של גניבות. עם זאת, ראוי לציין שעדיין מדובר בארנק חם, על כל המשתמש מכך מבחינת סיכוני האבטחה.

ארנקים דיגיטליים – השורה התחתונה

אם כן, ארנקים דיגיטליים נחלקים עקרונית לחמים (מחוברים לרשת) וקרים (חומרה חיצונית). ההמלצה היא להחזיק על ארנקים חמים רק סכומים נמוכים, ואת החלק הארי על ארנק קר. עם זאת, כפי שאמרנו, המשקיעים של פרוקסיביט אינם נדרשים להחזיק בכלל בארנק דיגיטלי, שכן אנו מספקים כספת "קרה" המאפשרת ביצוע ישיר של פעולות מסחר.

זאת, לצד מספר מסלולי השקעה לבחירה, ביצוע ההמרות וניכוי המס על ידינו, מה שמעניק לכם מעטפת מקצועית שלמה. המסלולים המיוחדים שלנו מתאימים להעדפות התשואה/סיכון של כל משקיע, לפי מדיניות ואסטרטגיה של מומחי בית ההשקעות. אנו מזמינים אתכם לקרוא על מסלולי ההשקעה הייחודיים שלנו, ובכל שאלה נוספת לפנות אלינו דרך האתר או בטלפון 073-3701564.